Συμβίωση
11-19 Αυγούστου 2023
Σε έναν κόσμο όπου οι περισσότεροι εστιάζουμε στην ατομική μας επιτυχία με οποιοδήποτε κόστος, συχνά ξεχνάμε πόσο εξαρτημένοι είμαστε από τον πλανήτη στον οποίο ζούμε και τείνουμε να τον κακομεταχειριζόμαστε. Είναι όμως η γη, το νερό και ο αέρας τα στοιχεία που μας επιτρέπουν να ζούμε, και εμείς – κακώς – τα θεωρούμε δεδομένα.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, φέτος, θέλουμε να εξερευνήσουμε το θέμα «Συμβίωση», που προέρχεται από τις αρχαίες ελληνικές λέξεις «συν» και «βίος». Μια υπενθύμιση της σημασίας της αρμονικής συνύπαρξης του ανθρώπου με την φύση.
Με τις αυξανόμενες τεχνολογικές μας δυνατότητες είναι εύκολο να ξεχάσουμε πόσο πολύ χρειαζόμαστε τη φύση για την εσωτερική μας γαλήνη και υγεία. Χάνουμε τη σύνδεσή μας με αυτή και θέτουμε τον εαυτό μας σε κίνδυνο. Η αλλαγή του κλίματος δεν είναι μόνο συνέπεια της δικής μας απληστίας, αλλά και της απώλειας αλληλεπίδρασης με τη φύση.
Φέτος, με όχημα την ενωτική δύναμη της Μουσικής, θα προσπαθήσουμε να ευαισθητοποιήσουμε την αναγκαιότητα της αρμονικής Συμβίωσης μας με τη φύση, ως προτεραιότητα για ένα καλύτερο μέλλον.
Πρόγραμμα
Ανυποχώρητη ελπίδα
Γέφυρα της Κρεμαστής – Αγ. Παρασκευή
11.08 > 20:15
Είσοδος ελεύθερη
- ΡΑΪΝΧΟΛΝΤ ΓΚΛΙΕΡ (1875-1962)
Οκτώ κομμάτια για βιολί και βιολοντσέλο, έργο 39
1. Prelude
2. Gavotte
3. Berceusse
4. Canzonetta
5. Intermezzo
6. Impromptu
7. Scherzo
8. EtudeΕΖΕΝ ΥΖΑΪ (1858-1931)
Σονάτα για βιολί σε ρε ελάσσονα, έργο 27, αρ. 3, «Μπαλάντα»ΓΙΟΧΑΝ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΠΑΧ (1685-1750)
Σουίτα για βιολοντσέλο αρ. 4 σε μι ύφεση μείζονα, BWV 1010
2. Allemande
3. CouranteΝΙΚΚΟΛΟ ΠΑΓΚΑΝΙΝΙ (1782-1840)
Καπρίτσιο για σόλο βιολί σε λα μείζονα, έργο 1, αρ. 21 - Σταύρος Σαμαράς βιολί
Ευριπίδης Σαμαράς βιολοντσέλο
Ο κόσμος ως αδιάσπαστη ενότητα
Κάστρο Μυτιλήνης
12.08 > 20:15
Είσοδος ελεύθερη
- ΚΛΩΝΤ ΝΤΕΜΠΥΣΣΥ (1862-1918)
Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο σε ρε ελάσσονα, L. 135
1. Prologue. Lent
2. Sérénade: Modérément animé
3. Finale. Animé
ΣΕΖΑΡ ΦΡΑΝΚ (1822-1890)
Σονάτα για βιολί και πιάνο σε λα μείζονα
1. Allegretto ben moderato
2. Allegro
ΓΙΟΧΑΝΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ (1833-1897)
Oυγγρικοί χοροί για πιάνο τέσσερα χέρια, WoO 1 (βιβλίο 1ο)
1. Allegro molto
2. Allegro non assai
3. Allegretto
4. Poco sostenuto
5. Allegro - Σταύρος Σαμαράς βιολί
Ευριπίδης Σαμαράς βιολοντσέλο
Δανάη & Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο
ΣΤΕΓΗ ΤΕΧΝΩΝ Σ. ΤΡΥΦΩΝ
14.08 > 21:00
Είσοδος ελεύθερη
ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ (1864-1949)
Ενώχ Άρντεν
Βασισμένο στο ομώνυμο αφηγηματικό ποίημα του λόρδου Άλφρεντ Τέννυσον
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης αφηγητής
Θοδωρής Τζοβανάκης πιάνο
Λευτέρης Γιοβανίδης σκηνοθεσία, μετάφραση
Μια ιδιόμορφη, συγκινητική ιστορία αγάπης
Το ποίημα «Enoch Arden» [Ενώχ Άρντεν], 1864 του Alfred Lord Tennyson, ενέπνευσε τον Richard Strauss να γράψει το 1897, μια μοναδική σύνθεση για αφηγητή και πιάνο. Ο πρώτος ηθοποιός που ερμήνευσε το κείμενο ήταν ο Γερμανός Ερνστ φον Πόσσαρτ. Το έργο υπήρξε δημοφιλές στην εποχή του, αλλά έπεσε στην αφάνεια όταν οι καιροί άλλαξαν και οι απαγγελίες και τα μελοδράματα άρχισαν να θεωρούνται ξεπερασμένα. Τα τελευταία χρόνια, έχει προσελκύσει πλήθος αξιοσημείωτων ερμηνευτών τόσο στο ρόλο του αφηγητή, όσο και στο ρόλο του πιανίστα. Οι θεατές γίνονται μάρτυρες ενός ιδιόμορφου ταξιδιού. Του ταξιδιού ζωής και συναισθηματικής ενηλικίωσης του Ενώχ, ενός στωικού νέου, μιας βιβλικής σχεδόν φιγούρας με ακλόνητες ηθικές αξίες και απέραντη καλοσύνη. Τρία παιδιά ζουν ανέμελα στο δάσος, καθώς μεγαλώνουν όμως έρχονται αντιμέτωπα με τον αγώνα για επιβίωση και με τη φθαρτότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Δύο αγόρια ερωτευμένα με το ίδιο κορίτσι μετεξελίσσονται σε δύο άντρες ερωτευμένους με την ίδια γυναίκα. Η γυναίκα καλείται να διαλέξει. Η ατμόσφαιρα του έργου σκοτεινιάζει, καθώς ο καθημερινός μόχθος, η ασθένεια, ο ξενιτεμός συνιστούν μια σειρά από δοκιμασίες για τα πρόσωπα του έργου. Όπως συμβαίνει πολύ συχνά, μέσα στη μουντή απελπισία αχνοφέγγει η ανιδιοτελής αγάπη και παρά τις αντιξοότητες επικρατεί. Ο Ενώχ, σαν άλλος Οδυσσέας, ξενιτεύεται με ένα πλοίο, η Άννα μένει πιστή καρτερώντας την επιστροφή του, ενώ ένας «άλλου τύπου» μνηστήρας την πολιορκεί. Καθώς εκτυλίσσεται η ιστορία, παρακολουθούμε τις περιπέτειες του Ενώχ, την επινοητικότητά του απέναντι στην αντιμετώπιση των δοκιμασιών, την προσήλωση στην επιθυμία της επιστροφής. Η κατάσταση παρουσιάζεται χωρίς εξιδανικεύσεις, με ύφος ταιριαστό στο βικτωριανό ήθος και τον λυρισμό ενός ποιητή του αναστήματος του Τέννυσον. Έχουμε έτσι την ευκαιρία να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια και των τριών ηρώων του έργου, να κατανοήσουμε τα διλήμματα, τις οντολογικές ρήξεις και το σθένος των αποφάσεών τους. Η ποίηση συναντά τη μουσική, έμμετρος λόγος και μελωδία γίνονται ένα, μαζί προβάλλουν κάθε συνειδητή και ασυνείδητη επιλογή, προκαλώντας έντονη συγκίνηση.
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 2022 στον Πειραιά ως μια συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
- NΤΑΒΙΝΤ ΟΡΛΟΦΣΚY
Λύρα για κλαρινέτο και κουαρτέτο εγχόρδων - Ντάβιντ Ορλόφσκυ, κλαρινέτο
Νόε Ινούι, βιολί
Κίριλ Τρούσσοφ, βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι, βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
- ΜΩΡΙΣ ΡΑΒΕΛ
Καντίς, από τις Δύο εβραϊκές μελωδίες, για σοπράνο και κουαρτέτο εγχόρδων - Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
Νόε Ινούι, βιολί
Κίριλ Τρούσσοφ, βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι, βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
- ΦΡΑΝΤΣ ΣΟΥΜΠΕΡΤ
Κουιντέτο εγχόρδων σε ντο μείζονα, D. 956
1. Allegro ma non troppo
2. Adagio
3. Presto – Trio. Andante sostenuto
4. Allegretto – Più allegro - Άντιε Βάιτχαας, βιολί
Τομπίας Φέλντμαν, βιολί
Μούριελ Ραζάβι, βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
Ίζανγκ Έντερς, βιολοντσέλο
- ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ
Προφητικό πουλί, από τις Σκηνές του δάσους, έργο 82, για σόλο πιάνο - Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
- ΚΑΜΙΓ ΣΑΙΝ-ΣΑΝΣ
To αηδόνι και το ρόδο, από την όπερα Παρύσατις, για σοπράνο και πιάνο - Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
Kυβέλη Ντέρκεν, πιάνο
- ΟΛΙΒΙΕ ΜΕΣΣΙΑΝ (1908-1992)
Άβυσσος των πουλιών
από το Κουαρτέτο για το τέλος του κόσμου, για σόλο κλαρινέτο - Ντάβιντ Ορλόφσκυ, κλαρινέτο
- ΦΡΑΝΤΣ ΣΟΥΜΠΕΡΤ
Σε ένα αηδόνι, D. 497
Σε ποίηση Ματτίας Κλαούντιους - Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο
- ΑΛΜΠΑΝ ΜΠΕΡΓΚ
To αηδόνι, από τον κύκλο Επτά πρώιμα τραγούδια
Σε ποίηση Θήοντορ Στορμ - Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (γενν. 1959)
Ενδογένεση – Oντογένεση
Το πέταγμα του αετού
Παγκόσμια Πρεμιέρα - Ντάβιντ Ορλόφσκυ κλαρινέτο
Νώε Ινουί βιολί
Σταύρος Σαμαράς βιολί
Μούριελ Ραζάβι βιόλα
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ βιολοντσέλο
Ευριπίδης Σαμαράς βιολοντσέλο
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο
Δανάη Ντέρκεν πιάνο
- ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ
Τρίο με πιάνο σε ρε μείζονα, έργο 70, αρ. 1, «Φάντασμα»
1. Allegro vivace e con brio
2. Largo assai ed espressivo
3. Presto - Τομπίας Φέλντμαν, βιολί
Ίζανγκ Έντερς, βιολοντσέλο
Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
- ΣΕΡΓΚΕΪ ΡΑΧΜΑΝΙΝΟΦ
Vocalise, έργο 34, αρ. 14 για σοπράνο και πιάνο - Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
- ΝΤΑΒΙΝΤ ΟΡΛΟΦΣΚΥ
Ωρολογοποιός για κλαρινέτο, δύο βιολιά, βιόλα και βιολοντσέλο - Ντάβιντ Ορλόφσκυ, κλαρινέτο
Νόε Ινούι, βιολί
Κίριλ Τρούσσοφ, βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι, βιόλα
Ίζανγκ Έντερς, βιολοντσέλο
- ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΙ
Τρίο με πιάνο σε λα ελάσσονα, έργο 50 - Κίριλ Τρούσσοφ, βιολί
Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο
- AΡΒΟ ΠΑΙΡΤ
Καθρέφτης μέσα στον καθρέφτη για κλαρινέτο και πιάνο - Ντάβιντ Ορλόφσκυ, κλαρινέτο
Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
- ΤΖΟΝ ΚΕΪΤΖ
4’33’’ - Άντιε Βάιτχαας, βιολί
Nόε Ινούι, βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι, βιόλα
Μούριελ Ραζάβι, βιόλα
Ίζανγκ Έντερς, βιολοντσέλο
Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
- ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ
Συμφωνία αρ. 6 σε φα μείζονα, έργο 68, «Ποιμενική»
Διασκευή για σεξτέτο εγχόρδων: Mίχαελ Γκότχαρντ Φίσερ - Άντιε Βάιτχαας, βιολί
Nόε Ινούι, βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι, βιόλα
Μούριελ Ραζάβι, βιόλα
Ίζανγκ Έντερς, βιολοντσέλο
Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
Άντιε Βάιτχαας
Βιολί
Άντιε Βάιτχαας
Βιολί
Ξεχειλίζοντας από ενέργεια, η Άντιε Βάιτχαας αποτυπώνει με εξαιρετική μουσική ευφυΐα και τεχνική επιδεξιότητα κάθε μουσική λεπτομέρεια, υπηρετώντας με το ταλέντο και τη σκηνική της παρουσία τα έργα που ερμηνεύει. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει σπουδαία κοντσέρτα του Μότσαρτ, του Μπετόβεν και του Σούμαν, νέα έργα, όπως το Κοντσέρτο για βιολί του Γιοργκ Βίντμαν, μοντέρνα κλασικά έργα του Σοστακόβιτς, του Προκόφιεφ, του Λίγκετι και της Γκουμπαϊντούλινα, και κοντσέρτα του Χάρτμαν και του Σαικ που ακούγονται σπανιότερα. Ως σολίστ έχει συνεργαστεί με τις περισσότερες από τις κορυφαίες ορχήστρες της Γερμανίας, με πολλές διεθνείς διακεκριμένες ορχήστρες και καταξιωμένους αρχιμουσικούς, μεταξύ των οποίων ο Βλαντίμιρ Ασκενάζυ, ο σερ Νέβιλ Μάρρινερ και ο Μαρκ Άλμπρεχτ. Η Βάιτχαας διακρίνεται για τον πηγαίο ενθουσιασμό και το επικοινωνιακό της ταλέντο, εμπνέοντας και διευθύνοντας από το αναλόγιο γνωστές ορχήστρες δωματίου. Καλλιτεχνική διευθύντρια, επί μία δεκαετία, και υπεύθυνη για το μουσικό προφίλ της Καμεράτας της Βέρνης, εμφανίζεται τακτικά με το σύνολο έως και σήμερα. Η ηχογράφηση με τις σόλο σονάτες και τις σόλο παρτίτες του Μπαχ, καθώς και τις σόλο σονάτες του Εζέν Υζαΰ (CAvi) έλαβε εξαιρετικές κριτικές. Το 2023 ηχογράφησε με τον πιανίστα Ντένις Βάριον τους δύο πρώτους τόμους με τις σονάτες για βιολί του Μπετόβεν, ενώ την άνοιξη του 2024 κυκλοφόρησε ο τρίτος. Το 1991 η Άντιε Βάιτχαας κέρδισε τον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού Γιόζεφ Γιοάκιμ στο Ανόβερο, και το 2019 ανέλαβε η ίδια την καλλιτεχνική διεύθυνση του διαγωνισμού, μαζί με τον Όλιβερ Βίλλε. Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Βερολίνου, και από το 2004 είναι καθηγήτρια βιολιού στην Ακαδημία Μουσικής Χανς Άισλερ.
Λευτέρης Γιοβανίδης
Λευτέρης Γιοβανίδης
Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (2020-2023) και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κοζάνης (Μάρτιος 2018- Δεκέμβριος 2019). Έχει σκηνοθετήσει πάνω από σαράντα εννέα έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (ΗΠΑ, Ιταλία, Κροατία), έχει μεταφράσει δέκα πέντε θεατρικά έργα και έχει διασκευάσει οκτώ βιβλία για το θέατρο. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Το 1997 πήγε στη Νέα Υόρκη όπου σπούδασε σκηνοθεσία θεάτρου στα στούντιο υποκριτικής του Χέρμπερτ Μπέργκοφ (Herbert Berghof Studio) και του Μάικλ Χάουαρντ (Michael Howard Studios). Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, το ΔHΠEΘE Πάτρας και Κοζάνης, τον Ελληνικό Κόσμο, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο της Κροατίας κ.ά. Έχει διδάξει υποκριτική και αυτοσχεδιασμό στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ.
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Ηθοποιός
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Ηθοποιός
Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης είναι έλληνας ηθοποιός. Αποφοίτησε το 1999 από τη Δραματική Σχολή «Θεμέλιο» του Νίκου Βασταρδή. Το 2020 έλαβε το βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την ερμηνεία του στην ταινία Ευτυχία. Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις Η σονάτα των φαντασμάτων, Δον Ζουάν, Φιλοκτήτης, Εκτός έδρας, Στάχτη στα μάτια, Σ’ αγαπώ, σε λατρεύω, χωρίζουμε, Θεσμοφοριάζουσες, Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης, Μαύρη κωμωδία, Κατάδικός μου, Δείπνο ηλιθίων, Το ζευγάρι της χρονιάς, Ιφιγένεια η εν Ταύροις, Πάρτυ γενεθλίων, Αινιγματικές παραλλαγές, Ψηλά απ’ τη γέφυρα. Έχει εμφανιστεί στις τηλεοπτικές σειρές «Για μια θέση στον ήλιο», «Τα παιδιά της Νιόβης», «10η Εντολή», «Κινούμενη άμμος», «Πενήντα Πενήντα», «Safe Sex TV Stories», «Οι ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα», «Κλεμμένη ζωή», «Πάρης και Ελένη», «Μαύρα μεσάνυχτα, «Η οικογένεια βλάπτει, «Το μεγάλο φαγοπότι», «Με τα παντελόνια κάτω», «Έτερος εγώ». Έχει παίξει στις ταινίες Λιούμπη, Πέντε λεπτά ακόμα, Ζητείται ψεύτης, Έτερος εγώ, Ευτυχία, Αυστηρώς κατάλληλο.
Ίζανγκ Έντερς
Βιολοντσέλο
Ίζανγκ Έντερς
Βιολοντσέλο
Ο Ίζανγκ Έντερς είναι ο νεότερος επικεφαλής τμήματος στη Γερμανία, κατέχοντας σε ηλικία είκοσι ετών τη θέση Κορυφαίου Βιολοντσελίστα στην Ορχήστρα Σταατσκαπέλλε της Δρέσδης. Τέσσερα χρόνια αργότερα αποφάσισε να συνεχίσει με σόλο καριέρα. Έκτοτε συνεργάστηκε ως σολίστ με μαέστρους όπως ο Ζούμπιν Μέτα, ο Κρίστοφ Έσενμπαχ και ο Ελιάχου Ίνμπαλ. Έχει ηχογραφήσει τις σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ αποσπώντας ομόφωνα την αναγνώριση κοινού και κριτικής. Η αφοσίωσή του στη σύγχρονη μουσική τού έδωσε την ευκαιρία να ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο της Ούνσουνκ Τσιν στο Τόκυο, στο Σάο Πάολο και στο Παρίσι. Έκτοτε πραγματοποιεί συχνές εμφανίσεις στο Ουίγκμορ Χολ στο Λονδίνο, στο Κοντσέρτχεμπαου στο Άμστερνταμ κ.α. Παράλληλα με το στάνταρντ ρεπερτόριο, ο Ίζανγκ ερμηνεύει έργα μουσικής δωματίου και αναθέσεις σύγχρονων έργων, ειδικά ως μέλος του συνόλου Τρίο Σιτκοφέτσκι. Συνεργάτες του, μεταξύ άλλων, είναι οι πιανίστες Κιτ Άρμστρονγκ, Ίγκορ Λέβιτ, Σάνουκ Κιμ, οι βιολονίστες Βερόνικα Έμπερλε και Νινγκ Φενγκ και ο κιθαρίστας Σον Σίμπε. Για πολλές ηχογραφήσεις του έχει αποσπάσει τα βραβεία Diapason d’Or Arte, Opus Klassik, BBC Music Magazine Αward. Παίζει σε βιολοντσέλο του Κάρλο Τονόνι (Βενετία, 1720), ευγενικό δάνειο σπόνσορα από την εταιρεία J &A Beare Violin Society.
Νώε Ινουί
Βιολί
Πολλές και διαφορετικές επιρροές διαμόρφωσαν το χαρακτήρα και τη σταδιοδρομία του Νώε Ινουί, σε βαθμό που μπορεί να προξενούν έκπληξη σε όσους τον γνωρίζουν για πρώτη φορά. Ωστόσο, για τον ίδιο τον βιολονίστα –ο οποίος γεννήθηκε στις Βρυξέλλες (1985) από μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Ιάπωνα– πρόκειται για κάτι τόσο λογικό και οργανικό όσο η ίδια αναπνοή. Ο Ινουί έχει διακριθεί επανειλημμένα σε διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού Γιαν Σιμπέλιους στο Ελσίνκι (Eιδικό Bραβείο για Νέα Ταλέντα 2005), στο Διαγωνισμό Λουί Σπορ (2007), στο Διαγωνισμό Νέων Καλλιτεχνών Κοντσέρτου στη Νέα Υόρκη (ΥCA 2009) και στην Ακαδημία του Φεστιβάλ του Φερμπιέ (Βραβείο Γιούλιους Μπέαρ 2012). Το 2020 επιλέχθηκε από το Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ ως ένας από τους «Καλλιτέχνες του Κλασικού Μέλλοντος της Ευρώπης». Έχει συμπράξει, μεταξύ άλλων, με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ιαπωνίας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Τόκυο, τη Συμφωνική της Καοσιούνγκ, την Εθνική Ορχήστρα του Βελγίου, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης. Ένθερμος υποστηρικτής της μουσικής δωματίου, είναι συνιδρυτής των συνόλων Κουαρτέτο Πιάνου Corneille και Tρίο Bell’Arte, που έχουν σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία. Είναι συχνά προσκεκλημένος σε διεθνή φεστιβάλ, όπου συμπράττει με μουσικούς όπως η Μάρτα Άργκεριχ και ο Λεωνίδας Καβάκος. Ο Νώε Ινουί έχει ηχογραφήσει επτά άλμπουμ. Το τελευταίο περιέχει τις σόλο σονάτες και το έργο Étude Poème του Εζέν Υζαῢ, το οποίο ηχογραφείται για πρώτη φορά παγκοσμίως.
Μπένεντικτ Κλέκνερ
Βιολοντσέλο
O Μπένεντικτ Κλέκνερ γεννήθηκε το 1989 και είναι από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της γενιάς του. Έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, με πιο πρόσφατο το ΟPUS Klassik 2021. Ως σολίστ συμπράττει με διακεκριμένες ορχήστρες ανά τον κόσμο, όπως η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου, η NDR Φιλαρμονική Oρχήστρα του Έλβα, η Κρατική Φιλαρμονική της Γερμανίας, η Κρεμεράτα Μπάλτικα, η Καμεράτα του Όσλο και η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, με μαέστρους όπως ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, ο Κρίστοφ Έσενμπαχ, ο Μίχαελ Ζάντερλινγκ, ο Χάινριχ Σιφ και ο σερ Σάιμον Ρατλ. Ένθερμο μέλος συνόλων μουσικής δωματίου, εμφανίζεται με καλλιτέχνες όπως ο σερ Αντράς Σιφ, η Άννε-Zοφί Μούττερ, ο Γκίντον Κρέμερ, ο Αντουάν Ταμεστί, ο Εμάνουελ Αξ, ο Φαζίλ Σάυ, η Λίζα Μπατιασβίλι, ο Γιούρι Μπασμέτ, ο Μπέντζαμιν Γκρόσβενορ, ο Λαρς Φογκτ και ο Κρίστιαν Τέτσλαφ. Τον Οκτώβριο του 2021 κυκλοφόρησε από την Brilliant Classics ηχογράφησή του με τις σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ. Από το 2014 ο Μπένεντικτ Κλέκνερ είναι καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ του Kόμπλεντς. Σπούδασε πλάι στον Μάρτιν Όστερταγκ και συνέχισε με τον Φραντς Χέλμερσον και τον Γκάρυ Χόφμαν, ως νέος σολίστ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων της Ακαδημίας του Κρόνμπεργκ. Παίζει με ιταλικό βιολοντσέλο του Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα, 1690), με το οποίο παλαιότερα έπαιζε ο Μωρίς Γκεντρόν, και με δοξάρι του Ετιέν Παζό (Mιρκούγ, 1820).
Δανάη Κοντόρα
Σοπράνο
Δανάη Κοντόρα
Σοπράνο
H Δανάη Κοντόρα είναι ελληνίδα υψίφωνος (σοπράνο κολορατούρα). Σπούδασε στη Σχολή Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών του Μονάχου και στην Ακαδημία Θεάτρου Άουγκουστ Έβερντινγκ. Έχει ερμηνεύσει Βασίλισσα της νύχτας (Μαγικός αυλός) στη Zέμπεροπερ της Δρέσδης, στην Κωμική Όπερα του Βερολίνου, στην Όπερα του Άαλτο στο Έσσεν, στις όπερες της Φραγκφούρτης, της Στουτγάρδης, της Λιψίας, και σε περιοδείες στο Πεκίνο, στο Μακάο και στην Ταϊβάν. Έχει επίσης ερμηνεύσει Φιλίπ (Οι δαίμονες του Λουντέν) στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας, Φρασκίτα (Κάρμεν) στην Εθνική Λυρική Σκηνή, Ζερμπινέττα (Αριάδνη στη Νάξο) στην Εθνική Όπερα της Φινλανδίας, Φρίτζι (Oι Ιτιές) στην Κρατική Όπερα της Βιέννης, Όσκαρ στην Όπερα του Ισραήλ, Μπλόντε (Απαγωγή από το σεράι) στην Όπερα της Λιψίας, Tιγράνη (Ραδάμιστος) στην Όπερα της Φραγκφούρτης, Ολυμπία (Τα παραμύθια του Χόφμαν) στο Θέατρο της Ερφούρτης. Στο Διεθνές Φεστιβάλ του Εδιμβούργου ερμήνευσε τους ρόλους Πουλί του δάσους (Ζήγκφρηντ) και Βόγκλιντε (Το λυκόφως των θεών) με τη Βασιλική Εθνική Ορχήστρα της Σκοτίας σε μουσική διεύθυνση Άντριου Ντέιβις. Η Δανάη Κοντόρα έκανε το ντεμπούτο της στα ΒΒC Proms στο Ρόυαλ Άλμπερτ Χολ του Λονδίνου με τη Γερμανική Φιλαρμονική Δωματίου της Βρέμης υπό τον Κωνσταντίνο Καρύδη.
Δανάη Ντέρκεν
Πιάνο
H ελληνογερμανίδα πιανίστα Δανάη Ντέρκεν (γενν. 1991) ανήκει στην ελίτ μιας νέας γενιάς διεθνώς αναγνωρισμένων μουσικών. «Αποκάλυψη της χρονιάς» για το περιοδικό Crescendo, «οδεύοντας προς την κορυφή» για το Concerti, η Δανάη Ντέρκεν ηλεκτρίζει τόσο το κοινό όσο και τους συναδέλφους της μουσικούς με την εντυπωσιακή τεχνική, το εξαιρετικό χάρισμα και το βάθος της μουσικής της σκέψης. Έχοντας εκδηλώσει το ταλέντο της από πολύ μικρή ηλικία, επτά ετών λαμβάνει την υποστήριξη του λόρδου Γεχούντι Μενουχίν και γρήγορα αρχίζει να ξεχωρίζει με το «λαμπερό της παίξιμο» (Kölner Stadt-Anzeiger) σε μεγάλες αίθουσες της Ευρώπης. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της με τον διεθνώς αναγνωρισμένο δάσκαλο Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ και τον διακεκριμένο πιανίστα Λαρς Φογκτ, σήμερα είναι τακτική προσκεκλημένη σε κορυφαίες ορχήστρες, όπως η Συμφωνική του Μονάχου, η Royal Northern Sinfonia, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Εσθονίας, η Συμφωνική Oρχήστρα της Όπερας του Νόρλαντ, η Συμφωνική Ορχήστρα του Ντύσσελντορφ κ.ά. Έχει εμφανιστεί σε φημισμένες αίθουσες της Ευρώπης λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές, όπως το Ουίγκμορ Χολ (Λονδίνο), το Κοντσέρτχαους (Βιέννη, Βερολίνο), το Μοτσαρτέουμ (Ζάλτσμπουργκ), το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο της Λουκέρνης, η Φιλαρμονική της Κολωνίας, η Φιλαρμονική του Έσσεν, το Πολιτιστικό Κέντρο Γκαστάιγκ (Μόναχο), το Πολιτιστικό Κέντρο Μποζάρ (Βρυξέλλες), η Φιλαρμονική του Έλβα (Αμβούργο), η Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης, το Μπετόβεν-Χάους (Βόννη), και σε γνωστά φεστιβάλ: Kissinger Sommer, Σβέτσινγκεν, LuganoMusica, Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, PianoEspoo (Φινλανδία), Piano aux Jacobins (Τουλούζη), Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Ράινγκαου, Φεστιβάλ Πιάνου της Λουκέρνης, Spannungen (Χάιμπαχ). Το 2016 ηχογράφησε με τη Royal Northern Sinfonia κοντσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ και του Μέντελσον αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Η σόλο ηχογράφησή της με φαντασίες Σούμαν, Σούμπερτ και Κ.Φ.Ε. Μπαχ (Αrs Produktion) προτάθηκε για το Βραβείο ICMA. Το πρώτο της άλμπουμ (Αrs Produktion, 2012) περιείχε έργα Λέος Γιάνατσεκ και έλαβε εξίσου ενθουσιώδεις κριτικές. Πρόσφατα κυκλοφόρησε από την Berlin Classics νέα ηχογράφηση με τίτλο Aπόλλωνας και Διόνυσος, όπου ερμηνεύει μαζί με την αδερφή της Κυβέλη έργα Γκλας, Μέντελσον, Ραβέλ, Ντεμπυσσύ, Θεοδωράκη κ.ά. Ελληνικής καταγωγής, η Δανάη Ντέρκεν ίδρυσε το 2015 μαζί με την Κυβέλη και τον Δημήτρη Τρύφωνα το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου (ΔιΦεΜΜ) στο νησί της Λέσβου.
Κυβέλη Ντέρκεν
Πιάνο
Η ιδιοσυγκρασία, το πάθος και η αφοσίωση της Κυβέλης Ντέρκεν στη μουσική εκδηλώνονται αβίαστα σε κάθε της συναυλία. Γοητευτική, μεταδοτική και ενθουσιώδης, η νεαρή μουσικός (γενν. 1995) επιδιώκει και εκτιμά την επικοινωνία με το κοινό, στο οποίο συνήθως απευθύνεται προτού καν καθίσει στο πιάνο, όπου δοκιμάζει τα όρια μεταξύ ηχητικής ποικιλότητας και καλλιτεχνικής έκφρασης. Σε ηλικία επτά ετών αρχίζει σπουδές πιάνου πλάι στον φημισμένο παιδαγωγό και καθηγητή Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ, ο οποίος ήταν δάσκαλός της επί δέκα χρόνια. Συνέχισε με τον καθηγητή Λαρς Φογκτ στο Πανεπιστήμιο Μουσικής, Θεάτρου και Πολυμέσων του Ανόβερου, όπου σπουδάζει έως σήμερα. Είναι μέλος του πρακτορείου TONAListen, έχει κερδίσει υποτροφίες και έχει λάβει την υποστήριξη από πολλά ιδρύματα και οργανισμούς, όπως το Γερμανικό Ίδρυμα Musikleben, το Φεστιβάλ Spannungen, η Διεθνής Μουσική Ακαδημία του Λήχτενσταϊν και το Ίδρυμα Βέρνερ Ρίχαρντ – Δρ Καρλ Ντέρκεν (συνωνυμία). Έκανε το ορχηστρικό της ντεμπούτο σε ηλικία οκτώ ετών. Έκτοτε έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Καμεράτα του Αμβούργου, η Καμεράτα της Βέρνης και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Το 2019 έκανε το ντεμπούτο της με τη Γερμανική Φιλαρμονική Δωματίου της Βρέμης ερμηνεύοντας τις Συμφωνικές παραλλαγές του Σεζάρ Φρανκ σε μουσική διεύθυνση της Αλόντρα ντε λα Πάρρα. Έχει δώσει συναυλίες στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Έλβα, το Θέατρο Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης, η Γκεβάντχαους της Λιψίας, το Κοντσέρτχαους στο Βερολίνο και η Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης. Είναι τακτική προσκεκλημένη σε γνωστά φεστιβάλ, όπως το Kissinger Sommer, το Spannungen, το Φεστιβάλ του Σβέτσινγκεν και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν. Στην αρχή της σταδιοδρομίας της έδωσε συναυλία παρουσία του Δαλάι Λάμα (2007) και της Άνγκελας Μέρκελ στην Ουάσιγκτον (2009). Η Κυβέλη Ντέρκεν αφιερώνει σημαντικό μέρος του χρόνου της στη μουσική δωματίου. Εμφανίζεται τακτικά με καλλιτέχνες όπως ο Κρίστιαν Τέτσλαφ, η Σάρον Καμ, ο Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ και η Τάνια Τέτσλαφ. Το πρώτο της άλμπουμ περιέχει έργα σόλο και μουσικής δωματίου του Γιόζεφ Σουκ (Αrs Produktion). Στο νέο της άλμπουμ με τίτλο Aπόλλωνας και Διόνυσος (Berlin Classics) ερμηνεύει έργα Ραβέλ, Ντεμπυσσύ, Mπραμς, Ντε Φάγια, Θεοδωράκη κ.ά. μαζί με την αδελφή της Δανάη Ντέρκεν, με την οποία εμφανίζονται σε πιανιστικό ντούο από πέντε ετών. Το 2015 ίδρυσαν και συνδιευθύνουν έως σήμερα το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στο νησί της Λέσβου. Tο ΔιΦεΜΜ φέρνει την παράδοση της κλασικής μουσικής στη Λέσβο και αποτελεί πλέον σύμβολο ελπίδας σε ολόκληρη την περιοχή.
Ντάβιντ Ορλόφσκυ
Κλαρινέτο & φαγκότο
Ντάβιντ Ορλόφσκυ
Κλαρινέτο & φαγκότο
Μουσικός με τεράστια εκφραστικότητα και βάθος ο Ντάβιντ Ορλόφσκυ είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως κλαρινετίστας και ως συνθέτης, με ρεπερτόριο από τον Μότσαρτ έως το κλέτσμερ. Ηχογραφεί αποκλειστικά για τη Warner Classics, με την οποία έχει κυκλοφορήσει εννέα άλμπουμ και έχει αποσπάσει τρία βραβεία ECHO Klassik. To 1997 ίδρυσε το βραβευμένο Τρίο Ντάβιντ Ορλόφσκυ με το οποίο έκαναν διεθνείς περιοδείες έως το 2019. Έχει συνεργαστεί με σημαντικά σύνολα, όπως η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας και το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Δανίας, και διεθνούς φήμης μουσικούς, μεταξύ των οποίων η Μάρτα Άργκεριχ και ο Άλμπαν Γκέρχαρντ. Συνθέσεις του για το τρίο έχουν εκδοθεί και κυκλοφορούν παγκοσμίως από τη Schott Music. Τον Απρίλιο του 2023 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το έργο του Ο ωρολογοποιός (κουιντέτο για κλαρινέτο), με το Κουαρτέτο της Κρεμόνας στη Φιλαρμονική του Έλβα στο Αμβούργο. Εντός του 2024 αναμένεται και η πρεμιέρα του Κοντσέρτου για κλαρινέτο. Ο Ορλόφσκυ σπούδασε στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών Φόλκβανγκ στο Έσσεν και στη Σχολή Μουσικής του Μανχάταν στη Νέα Υόρκη.
Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι
Βιόλα
Με τον χαρακτηριστικό ζεστό ήχο και την ευαίσθητη ερμηνεία του ο Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι έχει καθιερωθεί στη διεθνή σκηνή και θεωρείται πλέον από τους πιο περιζήτητους βιολίστες παγκοσμίως. Ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Έλβα στο Αμβούργο, το Kοντσέρτχαους και η Αίθουσα της Φιλαρμονικής στο Βερολίνο, το Κοντσέρτχαους στη Βιέννη, η Τόνχαλλε στη Ζυρίχη, το Ουίγκμορ Χολ στο Λονδίνο και η Αίθουσα Σουντόρι στο Τόκυο. Τον Ιούνιο του 2022 έκανε το ντεμπούτο του ως σολίστ στο Εθνικό Φόρουμ Μουσικής του Βρότσαλβ στην Πολωνία υπό την μπαγκέτα του Κρίστοφ Ουρμπάνσκι. Το 2023 απέκτησε τον τίτλο του Καθηγητή Βιόλας στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης. Το 2019 κυκλοφόρησε το σόλο άλμπουμ Progetto Gibson από την RCA Red Seal (Sony Classical) με έργα που σχετίζονται με τη βιόλα «Γκίμπσον» (1734) του Αντόνιο Στραντιβάρι, με την οποία έπαιζε ο Ουσζύνσκι από το 2010 έως το 2017. Το 2018 κυκλοφόρησαν από την ίδια εταιρεία δύο άλμπουμ του κουαρτέτου στο οποίο συμμετέχει με έργα Σούμαν και Σούμπερτ. Το 2021 ηχογράφησε ζωντανά το έργο Τοκάτα και φούγκα του Μπαχ σε εκδοχή για σόλο βιόλα, την οποία δημοσίευσε στο Υou Tube κερδίζοντας την αναγνώριση κοινού και κριτικής. Ο Ουσζύνσκι γεννήθηκε το 1986 σε οικογένεια πολωνών μουσικών στην Πάδοβα της Ιταλίας. Τον επόμενο χρόνο μετακόμισαν στην Ελβετία όπου μεγάλωσε και σπούδασε με την Άνα Τσουματσένκο, τον Ζάκαρ Μπρον και τον Μισέλ Ρουιγύ στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών της Ζυρίχης. Μέντοράς του στη βιόλα ήταν ο Ρούντολφ Μπαρσάι, ο οποίος τον καθοδήγησε και τον ενθάρρυνε. Σήμερα παίζει με σπάνια βιόλα που κατασκεύασε ο Χέντρικ Βίλλεμς το 1690.
Δημήτρης Παπαδημητρίου
Δημήτρης Παπαδημητρίου
Αλεξανδρινός στην καταγωγή, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου είχε βασικούς δασκάλους στη μουσική του εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων, μελέτησε σύνθεση πλάι στον Γιάννη Ιωαννίδη στην Αθήνα, τον Ανρί Ντυτιγιέ, τον Τζον Ουίλλιαμς και τον Στηβ Ράιχ στο Τάνγκλγουντ της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστώνης· κλασική κιθάρα με τον Δημήτρη Ζαμπετάκη και τον Βαγγέλη Ασημακόπουλο, πιάνο με τον Γιάννη Τζόνκερ, βιολί με την Άννα Σταρνόβσκαγια. Από το 1979 έχει παρουσιάσει συνθέσεις του σε τριάντα θεατρικές παραστάσεις, είκοσι κινηματογραφικές ταινίες (αποσπώντας δέκα πέντε ελληνικά και διεθνή βραβεία κινηματογραφικής μουσικής), δώδεκα τηλεοπτικά σίριαλ. Έχει συνθέσει μουσική για τα σήματα τηλεοπτικών σταθμών (ΕΡΤ2 και MEGA) αποσπώντας τηλεοπτικά βραβεία και για το Ραδιόφωνο (Τρίτο Πρόγραμμα, 902 Αριστερά στα FM, Δεύτερο Πρόγραμμα κ.ά.). Έχει συνθέσει μουσική για επτά κύκλους έντεχνων ελληνικών τραγουδιών και πεντακόσια περίπου τραγούδια άλλων ειδών, για τα οποία έχει τιμηθεί με δισκογραφικά, τηλεοπτικά και δημοσιογραφικά βραβεία, πλατινένιους και χρυσούς δίσκους. Έχει παρουσιάσει, ηχογραφήσει και δισκογραφήσει συμφωνικά έργα, ορατόρια, συμφωνικά ποιήματα, συμφωνικές ορχηστρικές σουίτες, κοντσέρτα για πιάνο, για βιολί, έργα μουσικής δωματίου και χορωδιακά. Έργα του έχουν παιχτεί στη Μουζίκεφεραϊν της Βιέννης, στο Λίνκολν Σέντερ στη Νέα Υόρκη (Alice Tully Hall) από τον Ρολάντο Βιγιασόν, στην UNESCO (Παρίσι), στην Κεντρική Αίθουσα Συνελεύσεων του ΟΗΕ (Νέα Υόρκη), στην Αίθουσα Σέιζι Οζάουα (Τάνγκλγουντ), σε πόλεις της Γερμανίας, στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας κ.α. Έχει διδάξει κλασική κιθάρα, ενώ εισήγαγε πρώτος το μάθημα σύνθεσης μουσικής για τον κινηματογράφο και το θέατρο στην Ελλάδα. Διετέλεσε διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος, γενικός διευθυντής της ΕΡΑ και πρόεδρος του Δ.Σ. της ΚΣΟΤ. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Σχεδίου (Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία). Την περίοδο 2021-23 συνέθεσε τα έργα Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 1 (παραγγελία της ΚΟΑ), Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 (κυκλοφόρησε διεθνώς από τη γερμανική δισκογραφική εταιρεία MDG, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση), Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2, Ορχηστρική σουίτα για πιάνο, Mobydick –Tο μιούζικαλ (λιμπρέτο και μουσική), Ο μεγάλος αιρετικός (συλλογή από τριάντα τραγούδια βασισμένα σε παγκόσμια ποίηση), Symphonic Miniatures, Ο Γκρεμιστής – Κύκλος τραγουδιών με τον Κώστα Μακεδόνα.
Μούριελ Ραζάβι
Βιολί
Μούριελ Ραζάβι
Βιολί
Η Μούριελ Ραζάβι είναι περιζήτητη ως σολίστ, ως μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και ως μουσικός ορχήστρας, σε ρεπερτόριο μπαρόκ και σύγχρονης μουσικής. Είναι βοηθός Κορυφαίου Βιολίστα στη Συμφωνική Ορχήστρα της Κεντρικής Γερμανικής Ραδιοφωνίας (MDR) στη Λιψία και σπουδάζει στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου για την απόκτηση διδακτορικού τίτλου με θέμα τον επαν-οριενταλισμό στη μουσική, υπό την επίβλεψη του Nτάνιελ Μπάρενμποϊμ. Έχει αναλάβει τιμητική θέση μέντορα στο πλαίσιο του προγράμματος Mentoring Arts του Πανεπιστημίου Μουσικής και Θεάτρου της Λιψίας, που προετοιμάζει νέους σπουδαστές για τη σταδιοδρομία τους στο χώρο της μουσικής. Από τον Οκτώβριο του 2022 διδάσκει βιόλα σε δική της τάξη στο Πανεπιστήμιο Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ. Τα τελευταία χρόνια η Μούριελ συμμετέχει σε συναυλίες και ειδικά πρότζεκτ με μουσική ιρανικής σύγχρονης κλασικής μουσικής που έχουν συνθέσει γυναίκες μέλη της «Ένωσης Ιρανών Συνθετριών», και έχει αναθέσει στην Γκόλφαμ Κάγιαμ τη σύνθεση κοντσέρτου για βιόλα. Το 2022 έλαβε βραβείο «εξαιρετικού προγράμματος ιδιαίτερης κοινωνικής συνάφειας» για την ερμηνεία της στον Διαγωνισμό D-bü (νεολογισμός που αναφέρεται στην προφορά της λέξης debut στα γερμανικά).
Ευριπίδης Σαμαράς
Βιολοντσέλο
Ευριπίδης Σαμαράς
Βιολοντσέλο
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2005 σε οικογένεια μουσικών. Άρχισε μαθήματα βιολοντσέλου σε ηλικία τεσσάρων ετών. Αποφοίτησε από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με άριστα παμψηφεί και α΄ βραβείο από την τάξη του Δημήτρη Πάτρα. Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς ερμηνεύοντας σημαντικά έργα, όπως το Kοντσέρτο για βιολοντσέλο αρ. 1 του Σαιν-Σανς με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Τσαρλς Ολιβιέρι-Μάνροου (πανελλήνιος διαγωνισμός) και το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο του Ντβόρζακ με τη Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του Βλαδίμηρου Συμεωνίδη (εσωτερικός διαγωνισμός Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης). Σε ηλικία οκτώ ετών πρωτοεμφανίστηκε ως σολίστ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με τη Νέα Συμφωνική Ορχήστρα της πόλης. Έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια σημαντικών μουσικών: Bόλφγκανγκ Εμάνουελ Σμιτ, Kόνσταντιν Xάιντριχ, Σεμπάστιαν Κλίνγκερ, Κλάουντιο Μποχόρκεζ, Λεονίντ Γκορόκοφ, Άγγελος Λιακάκης, Ούλριχ Φος. Από το 2015 είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης «MOYSA». Το καλοκαίρι του 2021 συμμετείχε στο πρωτοποριακό διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα μουσικής σύνθεσης MakeMusiCoviT, που σχεδίασε και υλοποίησε ο πιανίστας Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης σε συνεργασία με τη Ζαφείρα Aντζούς-Ράμος. Είναι μαθητής της Γ’ Λυκείου στο Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, όπου φοιτά με υποτροφία. Παράλληλα σπουδάζει ανώτερα θεωρητικά (με διακρίσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς σύνθεσης) και πιάνο, υπό την καθοδήγηση της Ελένης Πιστοπούλου στο Ωδείο «Ε. Σαμαρά».
Σταύρος Σαμαράς
Βιολί
Σταύρος Σαμαράς
Βιολί
Ο Σταύρος Σαμαράς γεννήθηκε το 2006 και άρχισε να μαθαίνει βιολί σε ηλικία τριών ετών. Σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με την Ευαγγελία Δελφινοπούλου και συνεχίζει με τον Γιάννη Κορμπέτη. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια βιολιού με τους Κερτ Νίκκανεν, Δημήτρη Χανδράκη, Λένα Νεῢνταερ, Νώε Ινουί, Απόλλωνα Γραμματικόπουλο, Κώστα Παναγιωτίδη, Μπεν Σάγιεβιτς, Μάρτιν Φούντα. Σε ηλικία έξι ετών εμφανίστηκε ως σολίστ με τη Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Ως σολίστ έχει επίσης εμφανιστεί με την Παναρμόνια Ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας και τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Σε ηλικία δέκα έξι ετών κέρδισε το α΄ βραβείο στον Πανελλήνιο Μουσικό Διαγωνισμό Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα. Από το 2017 είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων «MOYSA», μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και της Νέας Συμφωνικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Με την ομάδα του MakeMusicCoviΤ συμμετείχε, υπό την καθοδήγηση του Γιώργου-Εμμανουήλ Λαζαρίδη και της Ζαφείρας Aντζούς-Ράμος, στο διαγωνισμό για το βραβείο Αυτοκράτειρα Θεοφανώ (Empress Theophano Prize), που πραγματοποιήθηκε στη Ροτόντα στη Θεσσαλονίκη, παρουσία της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Σπουδάζει πιάνο με την Ινέσσα Παυλίδου Σιμωνίδου και την Ελένη Πιστοπούλου στο Ωδείο «Ε. Σαμαρά» (επίπεδο Α’ Ανωτέρας). Παρακολουθεί μαθήματα σύνθεσης υπό την καθοδήγηση του πατέρα του Καμπάνη Σαμαρά. Μουσικές του συνθέσεις έχουν παρουσιαστεί σε γνωστές αίθουσες μουσικής στην Ελλάδα (ΜΜΘ, ΜΜΑ) από μεγάλες ορχήστρες.
Θοδωρής Τζοβανάκης
Πιάνο
Θοδωρής Τζοβανάκης
Πιάνο
Ο Θοδωρής Τζοβανάκης σπούδασε πιάνο στην Ελλάδα δίπλα στη Δόμνα Ευνουχίδου. Με υποτροφία του Κρατικού Ιδρύματος Υποτροφιών, του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Yamaha και του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Ωνάσης» συνέχισε τις σπουδές του στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας, στη Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας και στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης κοντά στη Roswitha Gediga και τον Geoffrey Douglas Madge, αποκτώντας δίπλωμα σολίστ και τους μεταπτυχιακούς τίτλους Konzertexamen και Master in performance. Έχει κερδίσει τρία πρώτα βραβεία σε ισάριθμους πανελλήνιους διαγωνισμούς, και το βραβείο McKenzie του International Keyboard Institute and Festival της Νέας Υόρκης. Ως σολίστ έχει συμπράξει με ορχήστρες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Αυστρία, την Ολλανδία, το Ισραήλ και την Ουκρανία. Έχει πραγματοποιήσει ρεσιτάλ πιάνου σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση έχει ερμηνεύσει και ηχογραφήσει έργα για σόλο πιάνο και έργα για φωνή και πιάνο τoυ Δημήτρη Μητρόπουλου και του Αιμίλιου Ριάδη. Έχει ηχογραφήσει πέντε δίσκους με έργα ρομαντικών και σύγχρονων συνθετών. Είναι καθηγητής πιάνου στο Ωδείο Αθηνών.
Κιρίλ Τρούσοφ
Βιολί
Έχοντας την υποστήριξη και την καθοδήγηση του σερ Γεχούντι Μενουχίν από νεαρή ηλικία, ο Κιρίλ Τρούσσοφ θεωρείται σήμερα ένας από τους κορυφαίους βιολονίστες της γενιάς του. Συνεργάζεται με διακεκριμένες ορχήστρες και είναι τακτικός προσκεκλημένος σε διεθνή φεστιβάλ και γνωστές αίθουσες σε όλο τον κόσμο. Ο διεθνής τύπος γράφει για τις ερμηνείες του: «…εντυπωσιακή κομψότητα, άψογη τεχνική, εξαιρετική μουσική ευαισθησία και ήχος τέλειας ομορφιάς».
Το πάθος του για τη μουσική δωματίου τον συνδέει, και σε φιλικό πλέον επίπεδο, με καλλιτέχνες όπως οι Σολ Γκαμπέττα, Γιούτζα Γουάνγκ, Τζούλιαν Ράχλιν, Ντάνιελ Χόουπ, Τζόσουα Μπελ, Γκωτιέ και Ρενώ Καπυσόν, Νατάλια Γκούτμαν, Κριστιάν Τσακαρίας, Γιούρι Μπασμέτ και Μίσα Μάισκυ. Eκτός από την εμφάνισή του στο Παρίσι στη θέση του Γκίντον Κρέμερ, άλλες σημαντικές στιγμές των τελευταίων ετών της καριέρας του ήταν η περιοδεία στην Ασία με την Ορχήστρα Δωματίου του Φεστιβάλ του Φερμπιέ, η εκπληκτική ερμηνεία στα BBC Proms και η δραστηριότητά του ως μέλος κριτικής επιτροπής σε διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων και ο Διεθνής Διαγωνισμός Εγχόρδων Σένφελντ στην Κίνα. Το 2019, διδάσκει σε σεμινάρια τελειοποίησης στο Μοτσαρτέουμ του Ζάλτσμπουργκ, στο Ευρωπαϊκό Μουσικό Ινστιτούτο της Βιέννης, στο Χονγκ Κονγκ, στην Κρεμόνα, στο Μιλάνο, στη Μαδρίτη, στο Δουβλίνο, το Βερολίνο, το Μόναχο, το Όσλο κ.α. Οι πρόσφατοι δίσκοι του Emotions και Memories με την MDG έχουν λάβει διθυραμβικές κριτικές από το κοινό και τον διεθνή τύπο (Süddeutsche Zeitung, Diapason).
Ο Κιρίλ παίζει με το βιολί «Μπρόντσκι» (1702) του Αντόνιο Στραντιβάρι, με το οποίο ο βιολονίστας Άντολφ Μπρόντσκι ερμήνευσε το Κοντσέρτο για βιολί του Τσαϊκόφσκι σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 4 Δεκεμβρίου 1881.
Τομπίας Φέλντμαν
Βιολί
Τομπίας Φέλντμαν
Βιολί
O Τομπίας Φέλντμαν είναι από τους πιο φημισμένους μουσικούς της γενιάς του. Η καριέρα του απέκτησε διεθνή εμβέλεια μετά τις διακρίσεις του στον Διαγωνισμό Βασίλισσα Ελισάβετ, στον Διεθνή Διαγωνισμό Γιόζεφ Γιόακιμ στο Ανόβερο και στον Γερμανικό Διαγωνισμό Μουσικής. Ως σολίστ έχει συμπράξει με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βόρειας Γερμανικής Ραδιοφωνίας (NDR) στο Ανόβερο, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του BBC, τη Φιλαρμονική του Ελσίνκι, την Ορχήστρα της Μιννεσότα, την Ορχήστρα της Όπερας και του Μουσείου της Φραγκφούρτης, την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα της Μόσχας, την Ορχήστρα του Κοντσέρτχαους του Βερολίνου. Λάτρης της μουσικής δωματίου, έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως το Κοντσέρτχεμπαου στο Άμστερνταμ, το Κοντσέρτχαους στη Βιέννη, η Αίθουσα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, η Αίθουσα Τεχνών του Κούμχο στη Σεούλ, και έχει συμμετάσχει σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Μουσικής του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, η Σουμπερτιάδα στο Χόχενεμς, το Φεστιβάλ του Λόκενχαους κ.ά. Το 2018, σε ηλικία είκοσι έξι ετών, απέκτησε τον τίτλο του Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μουσικής του Βύρτσμπουργκ. Από το 2022 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Μουσικής της Λιψίας. Παίζει σε βιολί του Νικκολό Γκαλιάνο (Νάπολη, 1769).
Αναδρομή
2022
Οδύσσεια
2021
Ελευθερία
2020
Συγχρονισμός
2019
Δια-Λόγος
2018
Γένεσις
2017
Κάθαρσις
2016
Σταυροδρόμια
2015
Μεταμορφώσεις