17-18 Αυγούστου 2020

Το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στέκεται ως σύμβολο ελπίδας, επιμονής και δράσης, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας θετικής αντίρροπης δύναμης απέναντι στις συγκυρίες της εποχής. Παρά τις δυσκολίες και τους αναγκαίους περιορισμούς λόγω της πανδημίας, το καλοκαίρι του 2020 διοργανώνουμε ένα διαφορετικό φεστιβάλ, προσαρμοσμένο στις τρέχουσες συνθήκες, με θέμα τον «Συγχρονισμό». Η ιδέα είναι ότι η μουσική μπορεί να ξεπεράσει τα όρια του χώρου και  του χρόνου και να στείλει ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ενότητας από και προς οποιοδήποτε σημείο της γης.

Πρόγραμμα

17.08

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Διαδυκτιακά

J. Haydn
London Trio no. 1 (Hob. IV)

B. Bartók
Contrasts for clarinet, violin and piano Sz. 111

G. Fauré
Sicilienne for flute and piano

F. Mendelssohn
Konzertstück Nr. 2 (split screen)
for basset horn, clarinet and piano

J. Brahms
Piano Trio C minor op. 101

18.08

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Διαδυκτιακά

Haydn
Divertissement op. 100, no. 2 for flute, violin and cello

N. Skalkottas
Duo for violin and cello, AK 44

Nickos Harizanos
„MOMENTS“ op.219 – world premiére
for flute, bassoon, french horn,cello and tape.

It will be presented as a video with the four musicians performing it. (3rd movement live)

L.v.Beethoven
Duo for flute and clarinet WoO 2

Debussy
Piano Trio G major

Greek National Anthem
split screen

Σάρα Κρίστιαν

Βιολί

Σάρα Κρίστιαν

Σάρα Κρίστιαν

Βιολί

Δανάη Ντέρκεν

Πιάνο

Δανάη Ντέρκεν

Δανάη Ντέρκεν

Πιάνο

danae-doerken.com

© Ervis Zika

H ελληνογερμανίδα πιανίστα Δανάη Ντέρκεν (γενν. 1991) ανήκει στην ελίτ μιας νέας γενιάς διεθνώς αναγνωρισμένων μουσικών. «Ανακάλυψη της χρονιάς»  για το περιοδικό Crescendo,  «οδεύοντας προς την κορυφή» για το Concerti, η Δανάη ηλεκτρίζει τόσο το κοινό όσο και τους συναδέλφους της μουσικούς με την εντυπωσιακή τεχνική, το εξαιρετικό χάρισμα και το βάθος της μουσικής της σκέψης.  Έχοντας εκδηλώσει το ταλέντο της από πολύ μικρή ηλικία, επτά ετών λαμβάνει την υποστήριξη του λόρδου Γεχούντι Μενουχίν και γρήγορα αρχίζει να ξεχωρίζει με το «λαμπερό της παίξιμο» (Kölner Stadt-Anzeiger) σε μεγάλες αίθουσες της Ευρώπης. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της με τον διεθνώς αναγνωρισμένο δάσκαλο Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ και τον φημισμένο πιανίστα Λαρς Φογκτ, σήμερα είναι τακτική προσκεκλημένη σε κορυφαίες ορχήστρες, όπως η Συμφωνική του Μονάχου, η Royal Northern Sinfonia, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Εσθονίας, η Συμφωνική Oρχήστρα της Όπερας του Νόρλαντ, η Συμφωνική Ορχήστρα του Ντύσσελντορφ κ.ά. Έχει εμφανιστεί σε φημισμένες αίθουσες της Ευρώπης λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές, όπως το Ουίγκμορ Χολ (Λονδίνο), το Κοντσέρτχαους (Βιέννη, Βερολίνο), το Μοτσαρτέουμ (Σάλτσμπουργκ), το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο της Λουκέρνης,  η Φιλαρμονική της Κολωνίας, η Φιλαρμονική του Έσσεν, το Πολιτιστικό Κέντρο Γκαστάιγκ (Μόναχο), το  Πολιτιστικό Κέντρο Μποζάρ (Βρυξέλλες), η Φιλαρμονική του Έλβα (Αμβούργο), η Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης, το Μπετόβεν-Χάους (Βόννη), και  σε γνωστά φεστιβάλ: Kissinger Sommer, Σβέτσινγκεν,  LuganoMusica, Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, PianoEspoo (Φινλανδία), Piano aux Jacobins (Τουλούζη), Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Ράινγκαου, Φεστιβάλ Πιάνου της Λουκέρνης, Σπάνουνγκεν (Χάιμπαχ). Το 2016 ηχογράφησε με τη Royal Northern Sinfonia κοντσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ και του Μέντελσον αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Η σόλο ηχογράφησή της με φαντασίες Σούμαν, Σούμπερτ και Κ.Φ.Ε. Μπαχ (Αrs Produktion) προτάθηκε για το Βραβείο ICMA. Το πρώτο της άλμπουμ (Αrs Produktion, 2012) περιείχε έργα Λέος Γιάνατσεκ και έλαβε εξίσου ενθουσιώδεις κριτικές. Σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει από την Berlin Classics νέα ηχογράφηση με τίτλο Aπόλλωνας και Διόνυσος, όπου ερμηνεύει μαζί με την αδερφή της Κυβέλη έργα Γκλας, Μέντελσον, Ραβέλ, Ντεμπυσσύ, Θεοδωράκη κ.ά. Ελληνικής καταγωγής, η Δανάη Ντέρκεν ίδρυσε το 2015 μαζί με την Κυβέλη και τον Δημήτρη Τρύφωνα το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στο νησί της Λέσβου.

Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

Κυβέλη Ντέρκεν

Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

kiveli-doerken.com

© Giorgia Bertazzi

Η ιδιοσυγκρασία, το πάθος και η αφοσίωση της Κυβέλης Ντέρκεν (γενν. 1995) στη μουσική εκδηλώνονται αβίαστα σε κάθε  της συναυλία. Γοητευτική, μεταδοτική και ενθουσιώδης, η νεαρή μουσικός επιδιώκει και εκτιμά την επικοινωνία με το κοινό, στο οποίο συνήθως απευθύνεται προτού καν καθίσει στο πιάνο, όπου δοκιμάζει τα όρια μεταξύ ηχητικής ποικιλότητας και καλλιτεχνικής έκφρασης. Σε ηλικία επτά ετών αρχίζει σπουδές πιάνου πλάι στον φημισμένο παιδαγωγό και καθηγητή Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ, ο οποίος ήταν δάσκαλός της επί δέκα χρόνια. Συνέχισε με τον καθηγητή Λαρς Φογκτ στο Πανεπιστήμιο Μουσικής, Θεάτρου και Πολυμέσων του Ανόβερου, όπου σπουδάζει έως σήμερα. Είναι μέλος του πρακτορείου TONAListen, έχει κερδίσει υποτροφίες και έχει λάβει την υποστήριξη από πολλά ιδρύματα και οργανισμούς, όπως το Γερμανικό Ίδρυμα Μουζίκλεμπεν, το Φεστιβάλ Σπάνουνγκεν, η Διεθνής Μουσική Ακαδημία του Λήχτενσταϊν και το Ίδρυμα Βέρνερ Ρίχαρντ – Δρ. Καρλ Ντέρκεν (συνωνυμία). Έκανε το ορχηστρικό της ντεμπούτο σε ηλικία οκτώ ετών. Έκτοτε έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Καμεράτα του Αμβούργου, η Καμεράτα της Βέρνης και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Πέρυσι έκανε το ντεμπούτο της με τη Γερμανική Φιλαρμονική Δωματίου της Βρέμης ερμηνεύοντας τις Συμφωνικές παραλλαγές του Σεζάρ Φρανκ σε μουσική διεύθυνση της Αλόντρα ντε λα Πάρρα. Έχει δώσει συναυλίες στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Έλβα, το Θέατρο Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης, η Γκεβάντχαους της Λιψίας, το Κοντσέρτχαους στο Βερολίνο και η Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης. Είναι τακτική προσκεκλημένη σε γνωστά φεστιβάλ, όπως το Kissinger Sommer, το Σπάνουνγκεν, το Φεστιβάλ του Σβέτσινγκεν και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν. Στην αρχή της σταδιοδρομίας της έδωσε συναυλία παρουσία του Δαλάι Λάμα (2007) και της Άνγκελας Μέρκελ στην Ουάσιγκτον (2009). Η Κυβέλη αφιερώνει σημαντικό μέρος του χρόνου της στη μουσική δωματίου. Εμφανίζεται τακτικά με καλλιτέχνες όπως ο Κρίστιαν Τέτσλαφ, η Σάρον Καμ, ο Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ και η Τάνια Τέτσλαφ. Το πρώτο της άλμπουμ περιέχει έργα σόλο και μουσικής δωματίου του Γιόζεφ Σουκ (Αrs Produktion). Στο νέο της  άλμπουμ με τίτλο Aπόλλωνας και Διόνυσος (Berlin Classics) ερμηνεύει έργα Ραβέλ, Ντεμπυσσύ, Mπραμς, Ντε Φάγια, Θεοδωράκη κ.ά. μαζί με την αδελφή της Δανάη Ντέρκεν, με την οποία εμφανίζονται σε πιανιστικό ντούο από πέντε ετών. Το 2015 ίδρυσαν και συνδιευθύνουν έως σήμερα το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στο νησί της Λέσβου. Tο ΔιΦΕΜΜ φέρνει την παράδοση της κλασικής μουσικής στη Λέσβο και αποτελεί πλέον σύμβολο ελπίδας σε ολόκληρη την περιοχή.

Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ

Βιολοντσέλο

Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ

Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ

Βιολοντσέλο

© Marco Borggreve

Ο νεαρός τσελίστας Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ κερδίζει συνεχώς έδαφος στη διεθνή μουσική σκηνή, διαθέτοντας εντυπωσιακή μουσικότητα, απόλυτο ένστικτο και μουσική ωριμότητα. Έχει κερδίσει το βραβείο ECHO Klassik ως πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης της χρονιάς για τον πρώτο του δίσκο με τη Sony, το 2011. Ακολούθησε ακόμη ένα βραβείο ECHO Klassik για την καλύτερη ηχογράφηση κοντσέρτου της χρονιάς για βιολοντσέλο.

Εμφανίζεται συχνά ως σολίστ με γνωστές ορχήστρες, όπως η Τόνχαλε της Ζυρίχης, η Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βαυαρίας, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, η Φιλαρμονική της Τσεχίας, η Συμφωνική της Βιέννης και η Συμφωνική της Βαμβέργης, υπό τη διεύθυνση αρχιμουσικών όπως ο Μάρις Γιάνσονς, ο Γιαννίκ Νεζέ-Σεγκιάν, ο Ντάνιελ Χάρντινγκ, ο Σεμυόν Μπύτσκοφ, ο Μπέρναρντ Χάιτινκ, ο Μάνφρεντ Χόνεκ κ.ά. Στη μουσική δωματίου συνεργάζεται με καλλιτέχνες όπως η Άννε-Ζοφί Μούτερ, η Ελέν Γκριμώ και ο Λαρς Φογκτ. Τον Αύγουστο του 2014, έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ με την Ορχήστρα Φιλαρμόνια και τον Έσα-Πέκκα Σάλονεν. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε δύο δίσκους: έναν με τα σημαντικότερα έργα του Ρίχαρντ Στράους για βιολοντσέλο και έναν με κοντσέρτα για βιολοντσέλο του Γιόζεφ Χάυντν και του Βάζα Αζαρασβίλι με την Κάμμερακαντεμι του Πότσνταμ, υπό τη διεύθυνση του Αντονέλλο Μανακόρντα (Sony Classical).

Άρχισε μαθήματα βιολοντσέλου σε ηλικία οκτώ ετών με τους καθηγητές Ελντάρ Ιζακάντζε, Τόμας Γκρόσενμπαχερ και Νταβίντ Γκέρινγκας. Έχει την υποστήριξη και χορηγείται από τον Κύκλο Φίλων της Άννε-Ζοφί Μούττερ και το Borletti-Buitoni Trust στο Λονδίνο.

Βάστι Χάντερ

Τσέλο

Βάστι Χάντερ

Βάστι Χάντερ

Τσέλο

© Andrej Grilc

Περιζήτητη ως σολίστ και ως μουσικός δωματίου, η Βάστι Χάντερ έχει εμφανιστεί σε σημαντικά φεστιβάλ,  όπως το Φεστιβάλ Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, το Φεστιβάλ του Λόκενχαους, της Έρνης, η Άνοιξη της Χαϊδελβέργης,  το Boswiler Sommer,  το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Σαγκάης. Έχει συμπράξει με καλλιτέχνες όπως ο Στήβεν Ίσσερλις, η Μάρτα Άργκεριχ, ο Πέκκα Κουουσίστο, ο Νίκολας Άλτστετ και η Βίλντε Φρανγκ, ενώ εμφανίζεται τακτικά ανά τον κόσμο με το Τρίο Gaspar, το σύνολο που ίδρυσε το 2010 με τον βιολονίστα Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα και τον πιανίστα Νίκολας Ρίμμερ. Και τα τρία μέλη του συνόλου σπούδασαν με τον Χάττο Μπάιερλε στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Μουσικής. Η Βάστι Χάντερ είναι επίσης μέλος του Κουαρτέτου Εγχόρδων Kelemen, με το οποίο θα ηχογραφήσουν και τα έξι κουαρτέτα του Μπάρτοκ το 2023 (Alpha). Έχει κερδίσει πρώτα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς στη Βιέννη, στην Πράγα και στη Βαϊμάρη. Διδάσκει βιολοντσέλο σε μεταπτυχιακούς φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Μουσικής, Θεάτρου και Πολυμέσων του Ανόβερου και μουσική δωματίου στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου του Ρόστοκ. Παίζει σε βιολοντσέλο Ρόμπαουτς που κατασκευάστηκε το 1720 στο Άμστερνταμ.

Ιόνιαν-Ηλίας Καντέσα

Βιολί

Ιόνιαν-Ηλίας Καντέσα

Ιόνιαν-Ηλίας Καντέσα

Βιολί

© Kaupo Kikkas

Γεννημένος στην Αθήνα, ο ελληνοαλβανικής καταγωγής Iόνιαν Ηλίας Καντέσα, εξερευνά διαρκώς, με απεριόριστη φαντασία στη σύλληψη του ήχου, νέους δρόμους, ενώ οι ερμηνείες του χαρακτηρίζονται από στιλιστική ακρίβεια και ιδιωματική διατύπωση. Ως σολίστ έχει δώσει συναυλίες σε όλη την Ευρώπη: με την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης υπό τον σερ Αντράς Σιφ, με την Ορχήστρα Δωματίου της Σκοτίας σε περιοδεία στην Κοπεγχάγη, με τους London Mozart Players, με τη Ραδιοφωνική του Μονάχου, τη Φιλαρμονική του Λύμπεκ, τη Νέα Φιλαρμονική της Φραγκφούρτης, την Ορχήστρα της Δημόσιας Ιρλανδικης Ραδιοτηλεόρασης RTÉ, τη Βασιλική Φιλαρμονική, τη Φιλαρμονική του Μπαντ Ράιχενχαλ, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Έχει δώσει ρεσιτάλ στο Ουίγκμορ Χολ, στο Λούβρο, στη Φιλαρμονική του Βερολίνου, στην Αίθουσα Μολιέρος στη Λυόν, στην Αίθουσα Γκόλντενερ στο Άουγκσμπουργκ και στο Κοντσέρτχαους στο Βερολίνο, όπου εμφανίστηκε ως σολίστ και ως καλλιτεχνικός διευθυντής με το Σύνολο Δωματίου Caerus. Έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το Φεστιβάλ Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, το Φεστιβάλ της Ακαδημίας του Φερμπιέ, η Άνοιξη της Χαϊδελβέργης, το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Λόκενχαους και η Σουμπερτιάδα. Λάτρης της μουσικής δωματίου, ο Καντέσα έχει συνεργαστεί με μουσικούς παγκοσμίου φήμης, όπως η Μάρτα Άργκεριχ, ο Στήβεν Ίσσερλις, η Πατρίτσια Κοπατσίνσκαγια, ο Γκάμπορ Τάκατς-Νάγκυ, ο Ιλυά Γκρίνγκολτς και ο Πέκκα Κουουσίστο. Είναι συνιδρυτής του βραβευμένου Τρίο Gaspard, με το οποίο εμφανίζεται συχνά σε φεστιβάλ και αίθουσες στην Ευρώπη και στην Αμερική. Το 2021 υπέγραψε με τη δισκογραφική Linn Records. Το πρώτο σόλο άλμπουμ του κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2022 και περιέχει την Παρτίτα για βιολί σε ρε ελάσσονα του Μπαχ, το  έργο Ciaccona της Έλενας Βίνκελμαν και έργα Μπίμπερ, Σνίτκε, Κούρταγκ και Άουερμπαχ.  Έχει αποσπάσει βραβεία σε πολλούς διαγωνισμούς, όπως στον Γερμανικό Διαγωνισμό Μουσικής (2015), στον Διεθνή Διαγωνισμό του Ουίνζορ (2017) και στο Διαγωνισμό Βιολιού Λέοπολντ Μότσαρτ (2013), ενώ το 2018 επιλέχθηκε από το ίδρυμα Young Classical Artists Trust (YCAT) με βάση το Λονδίνο, που υποστηρίζει νέους ταλαντούχος μουσικούς στα πρώτα βήματα της καριέρας τους.

Στάθης Καραπάνος

Στάθης Καραπάνος

Στάθης Καραπάνος

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

benedictkloeckner.de

O Μπένεντικτ Κλέκνερ γεννήθηκε το 1989 και είναι από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της γενιάς του. Έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, με πιο πρόσφατο το ΟPUS Klassik 2021. Ως σολίστ συμπράττει με διακεκριμένες ορχήστρες ανά τον κόσμο, όπως η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου,  η NDR Φιλαρμονική Oρχήστρα του Έλβα, η Κρατική Φιλαρμονική της Γερμανίας, η Κρεμεράτα Μπάλτικα, η Καμεράτα του Όσλο και η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, με μαέστρους όπως ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, ο Κρίστοφ Έσενμπαχ, ο Μίχαελ Ζάντερλινγκ, ο Χάινριχ Σιφ και ο σερ Σάιμον Ρατλ. Ένθερμο μέλος συνόλων μουσικής δωματίου, εμφανίζεται με καλλιτέχνες όπως ο σερ Αντράς Σιφ, η Άννε-Zοφί Μούττερ, ο Γκίντον Κρέμερ, ο Αντουάν Ταμεστί, ο Εμάνουελ Αξ, ο Φαζίλ Σάυ, η Λίζα Μπατιασβίλι, ο Γιούρι Μπασμέτ, ο Μπέντζαμιν Γκρόσβενορ, ο Λαρς Φογκτ και ο Κρίστιαν Τέτσλαφ.  Τον Οκτώβριο του 2021 κυκλοφόρησε από την Brilliant Classics ηχογράφησή του με τις σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ. Από το 2014 ο Μπένεντικτ Κλέκνερ είναι καλλιτεχνικός διευθυντής  και ιδρυτής του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ του Kόμπλεντς. Σπούδασε πλάι στον Μάρτιν Όστερταγκ και συνέχισε με τον Φραντς Χέλμερσον και τον Γκάρυ Χόφμαν, ως νέος σολίστ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων της Ακαδημίας του Κρόνμπεργκ. Παίζει με ιταλικό βιολοντσέλο του Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα, 1690), με το οποίο παλαιότερα έπαιζε ο Μωρίς Γκεντρόν, και με δοξάρι του Ετιέν Παζό (Mιρκούγ, 1820).

Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

Σεμπάστιαν Μαντς

Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

sebastianmanz.com

© Marco Borggreve

Ο Σεμπάστιαν Μαντς  είναι διεθνής σολίστ, μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και σόλο κλαρινετίστας στη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας (SWR). Κομβικό σημείο στην καριέρα του υπήρξε η επιτυχία του στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό ARD στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο του 2008, όπου απέσπασε, μεταξύ άλλων, το α΄ βραβείο στην κατηγορία του κλαρινέτου, βραβείο που είχε να δοθεί τα τελευταία σαράντα χρόνια, και το πολυπόθητο Βραβείο Κοινού. Λίγους μήνες νωρίτερα, με τον πιανίστα Μάρτιν Κλετ κέρδισαν τον Γερμανικό Διαγωνισμό Μουσικής. Έκτοτε οι ηχογραφήσεις του απέσπασαν τρεις φορές το βραβείο ECHO Klassik. Η πολυβραβευμένη δισκογραφία του Μαντς επιβεβαιώνει την ανεπτυγμένη του αίσθηση τόσο για τις λεπτομέρειες όσο και για τις ευρύτερες ιδέες. Το άλμπουμ του A Bernstein Story, που κυκλοφόρησε το 2019 από την Berlin Classics σε συνεργασία με τον Σεμπάστιαν Στουντνίτσκυ, περιλαμβάνει διασκευές και πρωτότυπες συνθέσεις των δύο μουσικών και κινείται μεταξύ κλασικής και τζαζ. Το νέο του άλμπουμ, με κοντσέρτα για κλαρινέτο του Καρλ Νήλσεν και του Μάγκνους Λίντμπεργκ, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2020 από την Berlin Classics, με τον Μάγκνους Λίντμπεργκ να διευθύνει ο ίδιος το κοντσέρτο του για κλαρινέτο. Ο Σεμπάστιαν Μαντς γεννήθηκε στο Ανόβερο το 1986 και έλκει τις μουσικές του ρίζες από το οικογενειακό του περιβάλλον. Είναι εγγονός του ρώσου βιολονίστα Μπόρις Γκόλντσταϊν, και οι γονείς του είναι σολίστ πιάνου. Σε ηλικία έξι ετών αρχίζει να συμμετέχει σε παιδική χορωδία αγοριών και συνεχίζει μαθαίνοντας πιάνο. Ωστόσο σύντομα τον κερδίζει το κλαρινέτο, στο οποίο αφοσιώνεται. Ανάμεσα στους σημαντικότερους δασκάλους και υποστηρικτές του είναι οι διακεκριμένοι κλαρινετίστες Ζαμπίνε Μάιερ και Ράινερ Βέλε.

Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε

Βιολί

Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε

Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε

Βιολί

Η  Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε ανήκει στην πολλά υποσχόμενη νέα γενιά ελλήνων βιολονιστών.

Γεννημένη στην Αθήνα παίρνει τα πρώτα μαθήματα βιολιού στην γενέτειρά της. Ακολουθούν σπουδές στο Ειδικό Μουσικό Γυμνάσιο Belvedere στην Βαϊμάρη με τον  J. Witter, στο Πανεπιστήμιο Mozarteum του Ζάλτσμπουργκ με τον Igor Ozim και στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου με την Tanja Becker – Bender. Σήμερα είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί στην Γερμανία, Η.Π.Α., Κίνα, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία, Αυστρία, Σλοβενία, Εσθονία, Φιλανδία, Σουηδία και Κύπρο και έχει συμπράξει ως σολίστ με πολυάριθμες Συμφωνικές Ορχήστρες: Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης,  Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ ,  Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής «ΚΑΜΕΡΑΤΑ»,  Mendelssohn Kammerorchester Leipzig, Thüringen Philharmonie κ.α.

Ως σολίστ αλλά και ως μέλος σχήματος μουσικής δωματίου έχει παίξει στα πλαίσια Διεθνών Μουσικών Φεστιβάλ και σε σημαντικά μουσικά κέντρα, όπως στο Gewandhaus της Λειψίας, στο Εθνικό Κέντρο Παραστατικών Τεχνών του Πεκίνου, στο «Festspiele Mecklenburg – Vorpommen», στο Διεθνές Φεστιβάλ Mendelssohn του Αμβούργου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στην Λευκωσία με την Pharos Arts Foundation, στο «Samos young artist Festival», στο «Molyvos International Music Festival» κ.α.

Ιδιαίτερη καλλιτεχνική ώθηση για την νέα βιολονίστα, αποτελούν οι συμμετοχές της σε Masterclass διακεκριμένων δασκάλων και καλλιτεχνών, όπως οι  Ana Chumachenko, Zakhar Bron, Donald Weilerstein, Vanya Milanova, Boris Garlitsky,  και Szymanowski Quartet.

 

Πολυάριθμα είναι τα βραβεία και οι διακρίσεις, που έχουν απονεμηθεί στην νέα βιολονίστα σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς βιολιού. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα πρώτα βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς «Andrea Postacchini» και «Henri Marteau».

 

Για τις εξαιρετικές της επιδόσεις έχει επανειλημμένα τιμηθεί με υποτροφίες από Διεθνή Κοινωφελή Ιδρύματα και Συλλόγους. Υπήρξε υπότροφος του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής,  του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης»,  των Κοινωφελών Ιδρυμάτων «Deutsche Stiftung Musikleben», «Hermann und Milena Ebel Stiftung» και «Berenberg Bank Stiftung».  Στην δισκογραφία της συγκαταλέγονται τα CD: «Violin Recital» και «Σονάτες για βιολί και πιάνο: L.v.Beethoven, C. Debussy και M. Ravel» (IRIDA Classical).

Βραβευμένη από τον διεθνή οργανισμό «Yehudi Menuhin Live Music Now», συμμετείχε σε κοινωφελείς συναυλίες στην Γερμανία και από το 2018 είναι μέλος του διεθνούς τρίο εγχόρδων «Nichiteanu-trio».

Η Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε παίζει σε βιολί του Carlo Ferdinando Landolfi, Μιλάνο 1760.

Ντάβιντ Ορλόφσκυ

Κλαρινέτο & φαγκότο

Ντάβιντ Ορλόφσκυ

Ντάβιντ Ορλόφσκυ

Κλαρινέτο & φαγκότο

© Kaupo Kikkas

Μουσικός με τεράστια εκφραστικότητα και βάθος ο Ντάβιντ Ορλόφσκυ είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως κλαρινετίστας και ως συνθέτης, με ρεπερτόριο από τον Μότσαρτ έως το κλέτσμερ. Ηχογραφεί αποκλειστικά για τη Warner Classics, με την οποία έχει κυκλοφορήσει εννέα άλμπουμ και έχει αποσπάσει τρία βραβεία ECHO Klassik. To 1997 ίδρυσε το βραβευμένο Τρίο Ντάβιντ Ορλόφσκυ με το οποίο έκαναν διεθνείς περιοδείες έως το 2019. Έχει συνεργαστεί με σημαντικά σύνολα, όπως η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας και το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Δανίας, και διεθνούς φήμης μουσικούς, μεταξύ των οποίων η Μάρτα Άργκεριχ και ο Άλμπαν Γκέρχαρντ. Συνθέσεις του για το τρίο έχουν εκδοθεί και κυκλοφορούν παγκοσμίως από τη Schott Music. Τον Απρίλιο του 2023 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το έργο του Ο ωρολογοποιός (κουιντέτο για κλαρινέτο), με το Κουαρτέτο της Κρεμόνας στη Φιλαρμονική του Έλβα στο Αμβούργο. Εντός του 2024 αναμένεται και η πρεμιέρα του Κοντσέρτου για κλαρινέτο. Ο Ορλόφσκυ σπούδασε στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών Φόλκβανγκ στο Έσσεν και στη Σχολή Μουσικής του Μανχάταν στη Νέα Υόρκη.

Κρίστιαν Τέτσλαφ

Βιολί

Κρίστιαν Τέτσλαφ

Κρίστιαν Τέτσλαφ

Βιολί

© Giorgia Bertazzi

Από τους πιο περιζήτητους βιολονίστες της κλασικής μουσικής σκηνής, με ασυνήθιστα ευρύ ρεπερτόριο, ο Κρίστιαν Τέτσλαφ εμφανίζεται σε περίπου εκατό συναυλίες τον χρόνο, λαμβάνοντας διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς.

Mε την ιδιότητα του Artist-in-Residence, είναι προσκεκλημένος σε ορχήστρες και μουσικές σκηνές, έχοντας τον απαιτούμενο χρόνο για να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό τις ερμηνείες του. Αυτό συνέβη με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, το Ουίγκμορ Χολ του Λονδίνου και τη σειρά Perspectives στο Κάρνεγκι Χολ με τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης. Την περίοδο 2018/19 είναι Artist-in-Residence της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Σεούλ και της Φιλαρμονικής της Δρέσδης.

Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, έχει εμφανιστεί με σπουδαίες ορχήστρες, όπως η Φιλαρμονική της Βιέννης, η Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, η Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπαου και όλες οι μεγάλες ορχήστρες του Λονδίνου, και συνεργάζεται με αρχιμουσικούς διεθνούς φήμης: Κρίστοφ Έσενμπαχ, Μάνφρεντ Χόνεκ, Άντρις Νέλσονς, Ρόμπιν Τιτσιάτι, Πάαβο Γιάρβι, Αντόνιο Παππάνο, Βλαντιμίρ Γιουρόφσκι κ.ά. Από την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο, ξεχωρίζουν οι συναυλίες του στις ΗΠΑ, με τη Συμφωνική της Βοστώνης υπό τον Τόμας Αντές στο Φεστιβάλ Τάνγκλγουντ, με την Ορχήστρα του Κλήβελαντ, με τη Συμφωνική του Ντητρόιτ, και η περιοδεία με τη Συμφωνική του Σαν Φρανσίσκο υπό τον Μάικλ Τίλσον Τόμας.

Γεννήθηκε στο Αμβούργο το 1966 και σήμερα ζει στο Βερολίνο με την οικογένειά του. Το 1994, ίδρυσε το δικό του κουαρτέτο εγχόρδων, το Κουαρτέτο Τέτσλαφ, το οποίο έλαβε το βραβείο Diapason d’or το 2015. Το Τρίο στο οποίο παίζει με την αδελφή του Τάνια Τέτσλαφ και τον πιανίστα Λαρς Φογκτ κέρδισε υποψηφιότητα για βραβείο Γκράμι. Ο Κρίστιαν Τέτσλαφ έχει επίσης κερδίσει πολλά βραβεία για τις ηχογραφήσεις δίσκων του, όπως το Diapason d’or τον Ιούλιο του 2018, το Midem Classical Award το 2017 και το Preis Der Deutschen Schallplattenkritik το 2015. Παίζει με βιολί κατασκευασμένο από τον γερμανό Πέτερ Γκράινερ και διδάσκει τακτικά στην Ακαδημία Κρόνμπεργκ.

Φιλίπ Τοντρ

Όμποε

Φιλίπ Τοντρ

Φιλίπ Τοντρ

Όμποε

© Martin Jehnichen

Ο γάλλος ομποΐστας Φιλίπ Τοντρ είναι από τους καλύτερους ομποΐστες της γενιάς του. Κορυφαίος ομποΐστας της Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, πρώην κορυφαίος ομποΐστας της Ορχήστρας Γκεβάντχαους της Λειψίας, μέλος της Ορχήστρας Δωματίου Μίτο και του νεοσυσταθέντος Kammer Ensemble de Paris, έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα της Ρoμανικής Ελβετίας, η Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, η Ορχήστρα Δωματίου της Γενεύης, και έχει παίξει σε πολλές φημισμένες αίθουσες, όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου, η Αίθουσα Σάντορι του Τόκιο, το Ουίγκμορ Χολ στο Λονδίνο, η Σαλ Γκαβώ στο Παρίσι, η Εθνική Αίθουσα Συναυλιών στην Ταϊπέι.

Αφού κέρδισε βραβεία σε πολλούς μεγάλους διαγωνισμούς στην Πράγα, στο Τόκιο και στη Γενεύη, ο Φιλίπ κέρδισε τον Μουσικό Διαγωνισμό ARD, και το Βραβείο Κοινού για την καλύτερη ερμηνεία έργου που συνέθεσε κατά παραγγελία η Λίζα Λιμ στο Μόναχο το 2011. Το 2012, έλαβε το βραβείο Beethoven Ring, τιμή που απονέμεται από το Φεστιβάλ Μπετόβεν στη Βόννη, καταλαμβάνοντας έτσι μία θέση στην περίβλεπτη λίστα προηγούμενων βραβευθέντων, στην οποία περιλαμβάνονται η Τζούλια Φίσερ, η Λίζα Μπατιασβίλι και ο Γκουστάβο Ντουνταμέλ. Η πρόσκληση που έλαβε ο Φιλίπ Τοντρ για να εμφανιστεί στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του ARTE «Αστέρες του αύριο», το οποίο παρουσίαζε ο Ρολάντο Βιλατσόν, ήταν μια ξεχωριστή και συναρπαστική στιγμή.

Από το 2015, είναι καθηγητής στην Moυσική Ακαδημία του Σάαρ στη Γερμανία. Παίζει με γαλλικό όμποε M2 Marigaux.

Λαρς Φογκτ

Πιάνο

Λαρς Φογκτ

Λαρς Φογκτ

Πιάνο

© Neda Navaee

Ο Λαρς Φογκτ έχει καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους μουσικούς της γενιάς του. Γεννημένος στο Ντύρεν της Γερμανίας το 1970, αρχικά έγινε γνωστός όταν κέρδισε το Β΄ Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου του Ληντς το 1990. Έκτοτε, η καριέρα του είναι πολύπλευρη. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει από τους κλασικούς Μότσαρτ, Μπετόβεν, Σούμαν και Μπραμς έως τους ρομαντικούς Γκρηγκ, Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, αλλά και το συναρπαστικό Κοντσέρτο του Λουτοσλάφσκι. Ο Λαρς Φογκτ συνεργάζεται διαρκώς με ορχήστρες, διευθύνοντας τόσο από το πόντιουμ όσο και από το πιάνο. Τον Σεπτέμβριο του 2015, ορίστηκε μουσικός διευθυντής της Ρόυαλ Νόρδερν Σινφόνια στο Σέιτζ του Γκέιτσχεντ. Από αυτή τη συνεργασία ξεχώρισαν οι σειρές «Reclaiming Mozart», «Sibelius and the Musical North» και πρότζεκτ μουσικής δωματίου.

Έχει εμφανιστεί με σημαντικές ορχήστρες: Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπαου, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, Στάατσκαπελε της Δρέσδης, Φιλαρμονική της Βιέννης, Φιλαρμονική του Λονδίνου, Συμφωνική του Λονδίνου, Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, Συμφωνική της Βοστώνης, Ορχήστρα του Παρισιού. Έχει συνεργαστεί με μεγάλους διευθυντές ορχήστρας, όπως ο σερ Σάιμον Ρατλ, ο Μάρις Γιάνσονς, ο Κλάουντιο Αμπάντο και ο Άντρις Νέλσονς. Την καλλιτεχνική περίοδο 2003-2004 αναλαμβάνει για πρώτη φορά στην ιστορία της Φιλαρμονικής του Βερολίνου τη θέση του μόνιμου πιανίστα, συνεχίζοντας, έως σήμερα, με τακτικές συνεργασίες την ιδιαίτερη σχέση του με την Ορχήστρα.

Τον Ιούνιο του 1998, ιδρύει το δικό του φεστιβάλ μουσικής δωματίου, το Σπάνουνγκεν στο Χάιμπαχ στην Κολωνία, που πραγματοποιείται σε σταθμό υδροηλεκτρικής ενέργειας αρχιτεκτονικής αρ νουβό. Η επιτυχία του Φεστιβάλ σφραγίστηκε με την κυκλοφορία δέκα ζωντανών ηχοφραφήσεων από την EMI. Υπέρμαχος της μουσικής και της ζωτικής δύναμης που μπορεί να εμφυσήσει στην κοινωνία, ο Λαρς Φογκτ καθιερώνει, το 2005, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Rhapsody in School», στο πλαίσιο του οποίου καλεί διακεκριμένους μουσικούς σε σχολεία της Γερμανίας και της Αυστρίας με σκοπό να αποκαλύψουν στα παιδιά τη μαγεία της μουσικής.

Συνδιοργάνωση

Υπό την αιγίδα

Φίλοι του φεστιβάλ

  • Όλγα Κακοσίμου
  • J.M. Keulers
  • Saskia Laverman
  • Monika Packbier
  • Elisabeth Spazier
  • Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι
  • Σεμπάστιαν Μαντς
  • Μπένεντικτ Κλέκνερ
  • Έλεν Μόρτον & Ίγκορ Αλεξάντερ
  • Ferry Lauwers
  • Ronald Zuidgeest
  • Hanny Keulers
  • Kaspar Wollheim
  • Marie Haroon
  • Peter Jörgens
  • Claus Huth
  • Robin Sanders
  • Ηρακλής Αντωνιάδης
  • Βασιλική Συρακούλη
  • M W Bijl
  • Αντώνιος Ρουχωτάς
  • Ηρακλής Αργυρίου
  • Δημήτριος Παπαβέντσης
  • Claus Huth
  • Bernhard Wehner
  • Mary Staples
  • Αντρέας Φωτιάδης
  • Frauke Steffens
  • Anoek Bootsma
  • Τζούλι Κόπλαντ
  • Αδαμαντία Ευστρατίου
  • Γεώργιος Γιακουμάκης
  • Μαρία Ευσταθίου Σελάχα

Αναδρομή

2023
Συμβίωση

2022
Οδύσσεια

2021
Ελευθερία

2019
Δια-Λόγος

2018
Γένεσις

2017
Κάθαρσις

2016
Σταυροδρόμια

2015
Μεταμορφώσεις