Οδύσσεια

11-19 Αυγούστου 2022

Για το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου 2022 επιλέξαμε σαν θεματική την ‘‘ΟΔΥΣΣΕΙΑ’’.

Το έπος αυτό του Ομήρου, με το ταξίδι της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη, αντιπροσωπεύει το μεγαλείο της ανθρώπινης αντοχής, δύναμης και ευρηματικότητας.

Το να ξεπερνάμε με οίστρο και εγρήγορση τις αντιξοότητες στο διάβα μας και όλα τα εμπόδια, ακόμη και τα πλέον απρόβλεπτα, είναι το διαχρονικό και αισιόδοξο μήνυμα αυτού του έπους.

Πρόγραμμα

16.08

Γυρισμός

21:00

  • Tόμας Σιμάκου
    Αλβανικό παραδοσιακό τραγούδι «Πανέμορφε Μοριά»
    Διασκευή για κλαρινέτο και κιθάρα: Tόμας Σιμάκου
  • Πετρίτ Τσέκου, κιθάρα
    Σεμπάστιαν Μαντς, κλαρινέτο

 

  • Μαξ Ρέγκερ
    Das Agnus Dei [Ο αμνός του Θεού], έργο 138, αρ. 6  από τα Οκτώ ιερά τραγούδια
    Διασκευή για κλαρινέτο και κουαρτέτο εγχόρδων: Σεμπάστιαν Μαντς
  • Σεμπάστιαν Μαντς, κλαρινέτο
    Κλεμάνς ντε Φορσβίλ, βιολί
    Ροζάννε Φιλίππενς, βιολί
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Βάστι Χάντερ, βιολοντσέλο

 

  • Χοακίν Ροντρίγκο
    Τρία μικρά κομμάτια για σόλο κιθάρα
    1. Ya se van los pastores
    2. Por caminos de Santiago
    3. Pequeña sevillana
  • Πετρίτ Τσέκου, κιθάρα

 

  • Μαξ Ρέγκερ
    Nachtlied [Νυχτερινό τραγούδι], έργο 138, αρ. 3 από τα Οκτώ ιερά τραγούδια
    Διασκευή για κλαρινέτο και κουαρτέτο εγχόρδων: Σεμπάστιαν Μαντς
  • Σεμπάστιαν Μαντς, κλαρινέτο
    Κλεμάνς ντε Φορσβίλ, βιολί
    Ροζάννε Φιλίππενς, βιολί
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Βάστι Χάντερ, βιολοντσέλο

 

  • Γιοχάννες Μπραμς
    Κουιντέτο με πιάνο και έγχορδα σε φα ελάσσονα, έργο 34
    1. Allegro non troppo
    2. Andante, un poco adagio
    3. Scherzo. Allegro-Trio
    4. Finale. Poco sostenuto-Allegro non troppo
  • Ροζάννε Φιλίππενς, βιολί
    Κλεμάνς ντε Φορσβίλ, βιολί
    Αντριάν Λα Μάρκα, βιόλα
    Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν, βιολοντσέλο
    Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο 
17.08

Περιπλανήσεις

12:00

  • Ζόλταν Κόνταϊ
    Esti dal [Nυχτερινό τραγούδι]
    Διασκευή για κουιντέτο με κλαρινέτο και έγχορδα: Σεμπάστιαν Μαντς
  • Σεμπάστιαν Μαντς, κλαρινέτο
    Κλεμάνς ντε Φορσβίλ, βιολί
    Ροζάννε Φιλίππενς, βιολί
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Βάστι Χάντερ, βιολοντσέλο

 

  • Σοφία Γκουμπαϊντούλινα
    Σερενάτα για σόλο κιθάρα
  • Πετρίτ Τσέκου, κιθάρα

 

  • Αρκάντζελο Κορέλλι
    Σονάτα σε ρε ελάσσονα, έργο 5, αρ. 12, Παραλλαγές «La Follia»
    Διασκευή για κιθάρα και βιολοντσέλο: Βάλτερ Ντεσπάλζ
  • Πετρίτ Τσέκου, κιθάρα
    Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν, βιολοντσέλο

 

  • Bόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
    Κουιντέτο με κλαρινέτο και έγχορδα σε λα μείζονα, K. 581
    1. Allegro
    2. Larghetto
    3. Menuetto
    4. Allegretto con variazioni
  • Σεμπάστιαν Μαντς, κλαρινέτο
    Κλεμάνς ντε Φορσβίλ, βιολί
    Μπυόλ Κανγκ, βιολί
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Βάστι Χάντερ, βιολοντσέλο
17.08

Δοκιμασίες

21:00

  • Ζαν-Φιλίπ Ραμώ
    Les Cyclopes [Oι Κύκλωπες] από τα Έργα για κλαβεσέν
  • Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο

 

  • Κλωντ Ντεμπυσσύ
    Sirènes [Σειρήνες] από τα Tρία νυχτερινά
    Διασκευή για σόλο πιάνο: Γκυστάβ Σαμαζεύλ
  • Δανάη Ντέρκεν, πιάνο

 

  • Ντμίτρι Σοστακόβιτς
    Δύο κομμάτια για οκτέτο εγχόρδων, έργο 11
    1. Prelude
    2. Scherzo 
  • Μπυόλ Κανγκ, βιολί
    Ροζάννε Φιλίππενς, βιολί
    Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα, βιολί
    Κλεμάνς ντε Φορσβίλ, βιολί
    Αντριάν Λα Μάρκα, βιόλα
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν, βιολοντσέλο
    Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο

 

  • Φέλιξ Μέντελσον
    Κουιντέτο εγχόρδων αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 87
    1. Allegro vivace
    2. Andante scherzando
    3. Adagio e lento
    4. Allegro molto vivace
  • Άντιε Βάιτχαας, βιολί
    Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα, βιολί
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Αντριάν Λα Μάρκα, βιόλα
    Βάστι Χάντερ, βιολοντσέλο
18.08

Συναυλία για παιδιά και νέους

Μεταμορφώσεις

19:00

18.08

Πηνελόπη

21:00

  • Αντόνιο Καλντάρα
    Come raggio di sol [Σαν ηλιαχτίδα]
    Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
    Sei du mein Trost [Γίνε η παρηγοριά μου], K. 391
    Αλεσσάντρο Σκαρλάττι
    Già il sole dal Gange [O ήλιος πάνω από τον Γάγγη] από τo έργο Η ειλικρίνεια στον έρωτα
    Φραντς Σούμπερτ
    Gretchen am Spinnrade [Η Μαργαρίτα στην ανέμη], D. 118
    Nur wer die Sehnsucht kennt (Lied der Mignon) [Μόνο όποιος νοσταλγεί έχει νιώσει (Τραγούδι της Μινιόν)], D. 877, αρ. 4 
  • Δανάη Kοντόρα, σοπράνο
    Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
    Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο

 

  • Γιόχαν Κάσπαρ Μερτς
    An Malvina [Στη Μαλβίνα] για σόλο κιθάρα από τους Βαρδικούς ήχους, έργο 13
  • Πετρίτ Τσέκου, κιθάρα

 

  • Ρίχαρντ Στράους
    Die Nacht [Nύχτα], έργο 10, αρ. 3
    Amor [Έρως], έργο. 68, αρ. 5
    Morgen [Αύριο], έργο. 27, αρ. 4
    Κλωντ Ντεμπυσσύ
    Apparition [Όραμα]
    Ανρί Ντυπάρκ
    Lamento [Θρήνος]
    Chanson triste [Λυπητερό τραγούδι] 
  • Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
    Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
    Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο

 

  • Άιλλις Φάρρελ
    Penelope Weaving [Yφαίνοντας η Πηνελόπη] για σόλο βιόλα
  • Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα

 

Aττίκ
Από μέσα πεθαμένος
Μιχάλης Σουγιούλ
Aς ερχόσουν για λίγο

Δανάη Κοντόρα, σοπράνο
Δανάη Ντέρκεν, πιάνο
Κυβέλη Ντέρκεν, πιάνο

19.08

Ιθάκη

21:00

  • Φραντς Σούμπερτ
    Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο,  αρ. 1 σε σι ύφεση μείζονα, D. 898
    1. Allegro moderato
    2. Andante, un poco mosso
    3. Scherzo. Allegro-Trio
    4. Rondo. Allegro vivace
  • Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα, βιολί
    Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
    Δανάη Ντέρκεν, πιάνο

 

  • Κώστας Μαντζώρος, Νίκος Χαριζάνος
    Ιθάκη (παγκόσμια πρεμιέρα)
    Έργο για ηθοποιό / αφηγητή, τρίο εγχόρδων και προηχογραφημένο υλικό
    Ηθοποιός/αφηγητής: Γιώργος Γιανναράκος
  • Ροζάννε Φιλίππενς, βιολί
    Αντριάν Λα Μάρκα, βιόλα
    Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο

 

  • Άρνολντ Σαίνμπεργκ
    Εξαϋλωμένη νύχτα, έργο 4
    Άντιε Βάιτχαας, βιολί 
  • Μπυόλ Κανγκ, βιολί
    Αντριάν Λα Μάρκα, βιόλα
    Σίντυ Μοχάμεντ, βιόλα
    Μπένεντικτ Κλέκνερ, βιολοντσέλο
    Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν, βιολοντσέλο

Άντιε Βάιτχαας

Βιολί

Άντιε Βάιτχαας

Άντιε Βάιτχαας

Βιολί

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν

Βιολοντσέλο

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν

Βιολοντσέλο

Mπυόλ Κανγκ

Βιολί

Mπυόλ Κανγκ

Mπυόλ Κανγκ

Βιολί

Γεννήθηκε στο Ζάλτσμπουργκ και μεγάλωσε στη Γερμανία. Με γονείς μουσικούς από τη Νότιο Κορέα, έλαβε τα πρώτα μαθήματα βιολιού σε ηλικία οκτώ ετών. Τέσσερα μόλις χρόνια αργότερα πραγματοποίησε το ντεμπούτο της ως σολίστ με τη  Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου στην Αίθουσα της Φιλαρμονικής της πόλης. Έκτοτε, έχει εμφανιστεί σε φημισμένες αίθουσες, όπως η Mπετόβενχαλε στη Βόννη, το Kοντσέρτχαους στο Βερολίνο, η Γκεβάντχαους στη Λειψία, η Λάιζχαλε στο Αμβούργο, η Αίθουσα Γκλόκε στη Βρέμη, η Mάιστερζινγερχαλε στη Νυρεμβέργη, το Κοντσέρτχαους στη Βιέννη και το Κάρνεγκι Χολ στη Νέα Υόρκη.

Απέκτησε το πτυχίο της με διάκριση από την Ακαδημία Ρόμπερτ Σούμαν στο Ντύσσελντορφ με καθηγητή τον Μίχαελ Γκάιζερ. Από το 2010 έως το 2013, συνέχισε τις σπουδές της στην Ακαδημία Μουσικής Χανς Άισλερ στο Βερολίνο με την Άντιε Βάιτχαας, ενώ παράλληλα εργάστηκε ως βοηθός της.

Η Μπυόλ Κανγκ είναι η μοναδική σολίστ που έχει αποσπάσει πρώτο βραβείο σε 13 κατηγορίες του Γερμανικού Διαγωνισμού Μουσικής (2009). Έχει επίσης βραβευθεί στον  Διεθνή Διαγωνισμού Βιολιού Ανρί Μαρτώ στη Χοφ (Γερμανία), στον Διεθνή Διαγωνισμό για το Bραβείο Ροντόλοφο Λίπιτζερ στην Γκορίτσια (Ιταλία), στον Valsesia Musica στο Βαράλλο (Ιταλία), στον Διαγωνισμό Μαξ Ρόσταλ στο Βερολίνο κ.ά.

Λάτρης της μουσικής δωματίου, έχει δώσει  ρεσιτάλ σε όλη τη Γερμανία, και έχει εμφανιστεί σε πολλά φεστιβάλ: Spannungen στο Χάιμπαχ, Άνοιξη της Χαϊδελβέργης, Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Φεστιβάλ Μουσικής του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, PODIUM στο Έσλινγκεν κ.ά.

Ο πρώτος της δίσκος με τον πιανίστα Μπόρις Κούζνεζοφ κυκλοφόρησε το 2010 από την εταιρεία GENUIN. Δύο χρόνια αργότερα, κέρδισαν υποτροφία από το Ίδρυμα Mπορλέττι-Μπουιτόνι στο Λονδίνο, το οποίο στηρίζει διακεκριμένους νέους μουσικούς στην υλοποίηση έργων επί παραγγελία. Mε την υποστήριξη του Ιδρύματος, κυκλοφόρησε ο δεύτερος δίσκος τους Romantic Impressions, με έργα Μπραμς, Σούμαν και Γκρηγκ (2015).

Από την καλλιτεχνική περίοδο 2016/17 η Μπυόλ είναι εξάρχουσα στη Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου.

Ιόνιαν-Ηλίας Καντέσα

Βιολί

Ιόνιαν-Ηλίας Καντέσα

Ιόνιαν-Ηλίας Καντέσα

Βιολί

Γεννημένος στην Αθήνα, με καταγωγή από την Ελλάδα και την Αλβανία,  ο Ιόνιαν ολοκληρώνει αυτήν την περίοδο τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Ακαδημία Κρόνμπεργκ, με καθηγήτρια την Άντιε Βάιτχαας. Πρόσφατα, εμφανίστηκε ως σολίστ με την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Μονάχου, τη Φιλαρμονική του Λύμπεκ, τη Νέα Φιλαρμόνια της Φραγκφούρτης, τη Φιλαρμονική του Mπαντ Ράιχενχαλ, την Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης κ.ά., σε ρεπερτόριο από Μπαχ έως Στραβίνσκι. Έχει εμφανιστεί στο Ουίγκμορ Χολ, στη Φιλαρμονική του Βερολίνου, στα φεστιβάλ Άνοιξη της Χαϊδλβέργης, Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Λόκενχαους στην Αυστρία, στο Progetto Martha  Argerich,  στο Μουσικό Χωριό του Έρνεν στην Ελβετία κ.α.

Το 2018, επέστρεψε ως μόνιμος καλλιτέχνης στο Θερινό Φεστιβάλ Boswiler, ερμηνεύοντας κοντσέρτα Μπαχ, Μότσαρτ και Μπετόβεν υπό τη διεύθυνση του Γκάμπορ Τάκατς-Νάγκυ, και στο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Μάντοβας, ερμηνεύοντας τις Τέσσερις εποχές του Βιβάλντι με την Ορχήστρα Δωματίου της πόλης.

Την περίοδο 2018/19 συμμετέχει σε συναυλίες με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα, την Κρατική Ορχήστρα της Νέας Ρωσίας υπό τη διεύθυνση του Γιούρι Μπασμέτ, το Nidum Ensemble, την Αλβανική Ραδιοφωνία, την Ορχήστρα Milano Classica  και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Κόμπουργκ. Ηχογραφεί τον δεύτερο δίσκο του σε συνεργασία με τη Γερμανική Ραδιοφωνία, επιστρέφει στο Ανοιχτό Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Σεμιναρίου Διεθνών Μουσικών Prussia Cove και δίνει συναυλίες στην Aίθουσα του Χρηματιστηρίου στη Γάνδη και στη Villa Ludwigshöhe στο Έντενκομπε (για τον σταθμό SWR2).

Ο πρώτος του δίσκος με τον πιανίστα Nίκολας Ρίμμερ κυκλοφόρησε το 2017, αποσπώντας θερμές κριτικές. Το 2010, ο Ιόνιαν, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του σχήματος, ιδρύουν το βραβευμένο Tρίο Γκασπάρ, το οποίο βραβεύθηκε με τον τίτλο Fellows του Royal Northern College of Music. Περιζήτητος σε σύνολα μουσικής δωματίου, έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη και έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τον Στήβεν Ίσσερλις, τον Ίβρι Γκίτλις, τον Nικολά Αλτστέντ, τον Τόμας Ντεμένγκα, τον Ιλυά Γκρίνγκολτς και τον Πέκκα Κουουσίστο. Έχει λάβει μέρος στο Φεστιβάλ του Κρόνμπεργκ «Η μουσική δωματίου ενώνει τον κόσμο» και στο Φεστιβάλ της Ακαδημίας του Φερμπιέ. Το 2018, επιλέχθηκε από το YCAT.

Παίζει σε βιολί Νικoλό Γκαλιάνο του 18ου αιώνα, ευγενική παραχώρηση του Γερμανικού Ιδρύματος Musikleben στο Αμβούργο.

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

benedictkloeckner.de

Ο Μπένεντικτ Κλέκνερ, εκλεκτός εκπρόσωπος της νέας γενιάς τσελιστών, δίνει συναυλίες σε όλο τον κόσμο.  Συμπράττει με διακεκριμένες ορχήστρες, όπως η Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα, η Φιλαρμονική της Γερμανικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα Μοτσαρτέουμ του Ζάλτσμπουργκ, η NDR Φιλαρμονική Oρχήστρα του Έλβα, η Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της Λιψίας, η Κρεμεράτα Μπάλτικα και η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, και με μαέστρους όπως ο Κρίστοφ Έσενμπαχ, ο Χάουαρντ Γκρίφιθς, ο Ίνγκο Μέτσμαχερ, ο Μίκαελ Ζάντερλινγκ και ο Χάινριχ Σιφ, ενώ θερμοί υποστηρικτές του είναι ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ και ο σερ Σάιμον Ρατλ. Εμφανίζεται σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου, το Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης, η Αίθουσα της Συμφωνικής στο Σικάγο, το Κέννεντυ Σέντερ στην Ουάσιγκτον, η Τόνχαλλε της Ζυρίχης, το Καντόγκαν Χολ και το Μπάρμπικαν Σέντερ στο Λονδίνο, το Ατενέουμ στο Βουκουρέστι, η Κοντσέρτχεμπαου στο Άμστερνταμ και η Μουζίκφεραϊν της Βιέννης. Ένθερμο μέλος συνόλων μουσικής δωματίου, ο Μπένεντικτ Κλέκνερ έχει εμφανιστεί με καλλιτέχνες όπως ο σερ Αντράς Σιφ, η Άννε-Zοφί Μούττερ, ο Γκίντον Κρέμερ, ο Κρίστοφ Έσενμπαχ, ο Αντουάν Ταμεστί, ο Εμάνουελ Αξ, ο Φαζίλ Σάυ, η Λίζα Μπατιασβίλι και ο Γιούρι Μπασμέτ.

Τον Οκτώβριο  του 2021 αναμένεται να  κυκλοφορήσει  από την Brilliant Classics ηχογράφησή του με τις σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ. Σπούδασε πλάι στον Μάρτιν Όστερταγκ και συνέχισε με τον Φραντς Χέλμερσον και τον Γκάρυ Χόφμαν, ως νέος σολίστ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων της Ακαδημίας του Κρόνμπεργκ. Παίζει με ιταλικό βιολοντσέλο του Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα, 1690), με το οποίο παλαιότερα έπαιζε ο Μωρίς Γκεντρόν.

Δανάη Κοντόρα

Σοπράνο

Δανάη Κοντόρα

Δανάη Κοντόρα

Σοπράνο

Μάρκα Αντριάν Λα

Βιόλα

Μάρκα Αντριάν Λα

Μάρκα Αντριάν Λα

Βιόλα

Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

Σεμπάστιαν Μαντς

Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

sebastianmanz.com

Ο Σεμπάστιαν Μαντς είναι διεθνής σολίστ, μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και σόλο κλαρινετίστας στη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας (SWR). Κομβικό σημείο στην καριέρα του υπήρξε η επιτυχία του στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό ARD στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο του 2008, όπου απέσπασε, μεταξύ άλλων, το α΄ βραβείο στην κατηγορία του κλαρινέτου, βραβείο που είχε να δοθεί τα τελευταία σαράντα χρόνια, και το πολυπόθητο βραβείο Κοινού. Λίγους μήνες νωρίτερα, με τον πιανίστα Μάρτιν Κλετ κέρδισαν τον Γερμανικό Διαγωνισμό Μουσικής. Έκτοτε οι ηχογραφήσεις του απέσπασαν τρεις φορές το βραβείο ECHO Klassik.

Η πολυβραβευμένη δισκογραφία του Μαντς επιβεβαιώνει μιαν ανεπτυγμένη αίσθηση τόσο για τις λεπτομέρειες όσο και για τις ευρύτερες ιδέες. Ο δίσκος A Bernstein Story, που κυκλοφόρησε το 2019 από την Berlin Classics σε συνεργασία με τον Σεμπάστιαν Στουντνίτσκυ, περιλαμβάνει διασκευές και πρωτότυπες συνθέσεις των δύο μουσικών και κινείται μεταξύ κλασικής και τζαζ. Ο νέος του δίσκος, με κοντσέρτα για κλαρινέτο του Καρλ Νήλσεν και του Μάγκνους Λίντμπεργκ, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2020 από την Berlin Classics, με τον Μάγκνους Λίντμπεργκ να διευθύνει ο ίδιος το κοντσέρτο του για κλαρινέτο.

Εγγονός του ρώσου βιολονίστα Μπόρις Γκόλντσταϊν και γόνος δύο σολίστ πιάνου, ο Σεμπάστιαν Μαντς γεννήθηκε στο Ανόβερο το 1986 και έλκει τις μουσικές του ρίζες από το οικογενειακό του περιβάλλον. Σε ηλικία έξι ετών αρχίζει να συμμετέχει σε παιδική χορωδία αγοριών. Συνεχίζει  με μαθήματα πιάνου,  ωστόσο, σύντομα τον κερδίζει το κλαρινέτο, στο οποίο αφοσιώνεται. Ανάμεσα στους σημαντικότερους δασκάλους και υποστηρικτές του είναι οι διακεκριμένοι κλαρινετίστες Ζαμπίνε Μάιερ και Ράινερ Βέλε.

Σίντυ Μοχάμεντ

Βιόλα

Σίντυ Μοχάμεντ

Σίντυ Μοχάμεντ

Βιόλα

Φορσβίλ Κλεμάνς ντε

Βιολί

Φορσβίλ Κλεμάνς ντε

Φορσβίλ Κλεμάνς ντε

Βιολί

Δανάη Ντέρκεν

Πιάνο

Δανάη Ντέρκεν

Δανάη Ντέρκεν

Πιάνο

danae-doerken.com

Το περιοδικό κλασικής μουσικής Crescendo τη χαρακτηρίζει «ανακάλυψη της χρονιάς», και το περιοδικό Concerti γράφει ότι οδεύει «στο δρόμο για την κορυφή».

H ελληνογερμανίδα πιανίστα Δανάη Ντέρκεν, είκοσι-επτά ετών, ανήκει στην ελίτ μιας νέας γενιάς διεθνώς αναγνωρισμένων μουσικών και ηλεκτρίζει με την εντυπωσιακή τεχνική, το εξαιρετικό χάρισμα και το βάθος της μουσικής της σκέψης, το ευρύ κοινό αλλά και τους συναδέλφους της μουσικούς. Έχοντας εκδηλώσει το ταλέντο της από μικρή ηλικία, η Δανάη είχε την υποστήριξη του λόρδου Γεχούντι Μενουχίν σε ηλικία επτά ετών και γρήγορα  άρχισε να ξεχωρίζει με το λαμπερό της παίξιμο (Kölner Stadt-Anzeiger).

Μετά τις σπουδές της με τον αναγνωρισμένο καθηγήτη Καρλ-Χάιντς Κέμμερλιγνκ και με τον Λαρς Φογκτ, είναι σήμερα τακτική καλεσμένη σε σημαντικές ορχήστρες, όπως η  Συμφωνική του Μονάχου, η Royal Northern Sinfonia, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Εσθονίας, η Συμφωνική του Πολιτιστικού Κέντρου Norrlandsoperan και η Συμφωνική Ορχήστρα του Ντύσσελντορφ. Έχει εμφανιστεί, αποσπώντας θερμότατες κριτικές, στο Ουίγκμορ Χολ του Λονδίνου, στο Κοντσέρτχαους της Βιέννης, στο Μοτσαρτέουμ του Ζάλτσμπουργκ, στο Πολιτιστικό & Συνεδριακό Κέντρο της Λουκέρνης, στη Φιλαρμονική της Κολωνίας, τη Φιλαρμονική του Έσσεν, στο Γκαστάιγκ του Μονάχου, το Κοντσέρτχαους του Βερολίνου, το Μποζάρ των Βρυξελλών, τη Φιλαρμονική του Έλβα, την Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης και το Μπετόβεν- Χάους στη Βόννη.

Η Δανάη Ντέρκεν εμφανίζεται τακτικά σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως το Kissinger Sommer, του Σβέτσινγκεν, του Λουγκάνο, του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, το PianoEspoo στη Φινλανδία, το Piano aux Jacobins στην Τουλούζη, το Φεστιβάλ Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, το Ράινγκαου, το Φεστιβάλ Πιάνου Λουκέρνης και το περίφημο Φεστιβάλ Spannungen στο Χάιμπαχ.

Η πρωτοποριακή της ηχογράφηση του Κοντσέρτου για πιάνο αρ. 21 του Μότσαρτ και του Κοντσέρτου για πιάνο αρ. 2 του Μέντελσον (με τη Royal Northern Sinfonia) κυκλοφόρησε το 2016, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Προηγουμένως, η σόλο ηχογράφησή της με φαντασίες των Σούμαν, Σούμπερτ και Κ.Φ.Ε. Μπαχ (ARS Produktion) είχε προταθεί για το Βραβείο ICMA. Το 2012, τo πρώτο της CD, με έργα Λέος Γιάνατσεκ (ARS Produktion), έλαβε εξίσου ενθουσιώδεις κριτικές.

Ελληνικής καταγωγής, η Δανάη ίδρυσε το 2015 μαζί με την αδελφή της Κυβέλη το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου (ΔΙΦEΜΜ) στο νησί της Λέσβου.

Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

Κυβέλη Ντέρκεν

Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

kiveli-doerken.com

Γεννήθηκε το 1995. Άρχισε μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε ετών με τη Μαρίνα Κάιφετς. Από το 2003 έως το 2012 σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Μουσικής, Θεάτρου και Πολυμέσων του Ανόβερου (ΗΜΤΜ) στην τάξη του διάσημου καθηγητή Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ έως το θάνατό του, οπότε συνέχισε με τον γνωστό πιανίστα Λαρς Φογκτ. Σε ηλικία πέντε ετών κέρδισε το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Στάινγουεϊ ως η νεαρότερη διαγωνιζόμενη, και για έξι συναπτά έτη συνέχισε να λαμβάνει το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Γκρότριαν Στάινβεγκ. Έχει επανειλημμένα αποσπάσει πρώτα βραβεία στον Γερμανικό Διαγωνισμό Νέων Ταλέντων Γιούγκεντ μουζιτσίερτ, στον Διεθνή Διαγωνισμό του Ομίλου Δασκάλων Πιάνου της Ευρώπης (ΕΡΤΑ) στην Κροατία, και στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου για το Μουσικό Βραβείο Rotary Youth. Είναι υπότροφος του Werner Richard – Dr. Carl Dörken Stiftung, του Deutsche Stiftung Musikleben, του Φεστιβάλ Σπάννουνγκεν και της Διεθνούς Μουσικής Ακαδημίας του Λήχτενσταϊν. Έπαιξε για πρώτη φορά με ορχήστρα σε ηλικία οκτώ ετών. Σήμερα συμμετέχει σε πολλές συναυλίες (ενίοτε με την αδελφή της Δανάη) σε όλες τις γνωστές αίθουσες και σε φεστιβάλ στην Ευρώπη, στην Κίνα και στις ΗΠΑ. Έχει εμφανιστεί στο γαλλογερμανικό τηλεοπτικό κανάλι ARTE και στο WDR. Έχει δώσει συναυλία παρουσία του Δαλάι Λάμα και της Άνγκελας Μέρκελ. Οι κριτικοί παρομοιάζουν το παίξιμό της με «καλειδοσκόπιο συναισθημάτων και τονικής πολυμορφίας».

Πετρίτ Τσέκου

Κιθάρα

Πετρίτ Τσέκου

Πετρίτ Τσέκου

Κιθάρα

Η εξαιρετική ευαισθησία και η εκφραστικότητα του Πετρίτ Τσέκου έχουν αιχμαλωτίσει το κοινό σε όλο τον κόσμο, ενώ ο κριτικός κιθάρας Κόλιν Κούπερ τον έχει χαρακτηρίσει «σολίστ υψηλότατων ικανοτήτων». Ο Πετρίτ Τσέκου έχει δώσει ρεσιτάλ στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, και ήταν σολίστ με σημαντικές συμφωνικές ορχήστρες, όπως η Συμφωνική της Βαλτιμόρης, η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δωματίου της Τσεχίας, η Κρατική Ορχήστρα Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης και η Φιλαρμονική του Ζάγκρεμπ. Εμφανίζεται τακτικά με το φημισμένο σύνολο εγχόρδων οι Σολίστ του Ζάγκρεμπ, και είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο Κιθάρας Ελότζιο (ετ. ιδρ. 2008). Έχει αποσπάσει πρώτα βραβεία σε πολλούς γνωστούς διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων ο Διεθνής Διαγωνισμός Κιθάρας Πάρκενινγκ (Μαλιμπού, ΗΠΑ), ο Διαγωνισμός Εγχόρδων Σαντ (Άλλενταουν, ΗΠΑ), ο Διεθνής Διαγωνισμός Μαουρίτσιο Μπιαζίνι (Μπολόνια, Ιταλία) και ο Διεθνής Διαγωνισμός Κλασικής Κιθάρας Μικέλε Πιτταλούγκα (Αλεσσάντρια, Ιταλία). Γεννήθηκε στο Πρίζρεν του Κοσσυφοπεδίου το 1985, και πήρε τα πρώτα μαθήματα κιθάρας από τον Λουάν Σαπυντζίου. Το 2002, μετακόμισε στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, για να σπουδάσει πλάι στον Tζεβντέτ Σαχαντζίγια, ο οποίος και τον προσκάλεσε. Το 2008, αποφοίτησε από τη Μουσική Ακαδημία του Ζάγκρεμπ, από την περίφημη τάξη του Nτάρκο Πέτρινιακ. Συνέχισε τις σπουδές του με τον κορυφαίο δεξιοτέχνη Μανουέλ Μπαρρουέκο στο Ωδείο Πήμποντυ της Βαλτιμόρης (ΗΠΑ), απ’ όπου αποφοίτησε το 2013. Το πρώτο του cd κυκλοφόρησε το 2008 από τη Νaxos. Τον Μάιο του 2015, η ισπανική δισκογραφική Eudora εξέδωσε ηχογράφηση με τις Έξι σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ, σε ενορχήστρωση Βάλτερ Ντεσπάλ. Ο Πετρίτ Τσέκου παίζει σε κιθάρα Ρος Γκούτμαγερ.

Ροζάννε Φιλίππενς

Βιολί

Ροζάννε Φιλίππενς

Ροζάννε Φιλίππενς

Βιολί

rosannephilippens.com

Η Ροζάννε Φιλίππενς διαθέτει εξαιρετικό χάρισμα στην επικοινωνία και έμφυτη μουσικότητα, ενώ είναι περιζήτητη στην Ολλανδία, όπου εμφανίζεται τακτικά στις μεγαλύτερες αίθουσες ως σολίστ και ως μέλος συνόλων μουσικής δωματίου. Η ερμηνεία της χαρακτηρίζεται για την εμβρίθεια, τη λεπτότητα και την πληθωρικότητα, ενώ η ολλανδική εφημερίδα De Telegraaf την περιγράφει ως «δυναμική, ευαίσθητη και αψεγάδιαστη». 

Την περίοδο 2018/19 η Ροζάννε Φιλίππενς εμφανίστηκε με την Εθνική Ορχήστρα της Λυόν, ερμηνεύοντας στο βιολί και διευθύνοντας την Ορχήστρα στις Εποχές του Βιβάλντι και του Πιατσόλλα. Η συναυλία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Προσφάτως, εμφανίστηκε επίσης με τη Συμφωνική του Ζανκτ Γκάλλεν, τη Φιλαρμονική του Ρόττερνταμ στο De Doelen, τη Φιλαρμονική της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας στη σειρά συναυλιών ZaterdagMatinee, τη Residentie Orkest στη Χάγη και στο Κοντσέρτχεμπαου στο Άμστερνταμ κ.ά.

Συνεργάζεται με καλλιτέχνες όπως ο Ιστβάν Βαρντάι, ο Άμιχαϊ Γκρος, ο Ζυλιέν Κεντάν, ο Κιαν Ζόλτανι, η Καμίγ Τομά και ο Εντγκάρ Μορώ σε φεστιβάλ και αίθουσες συναυλιών σε όλη την Ευρώπη. Υποστηρίζει με θέρμη την άρση των φραγμών στην κλασική μουσική και διοργανώνει τη σειρά «The Amsterdam Salon Pop-Up», παρουσιάζοντας συναυλίες υψηλών προδιαγραφών σε ασυνήθιστες τοποθεσίες που επιλέγει, διατηρώντας τη ζεστή ατμόσφαιρα του «σαλονιού». Η Φιλίππενς ηχογραφεί αποκλειστικά για την Channel Classics. 

Άρχισε μαθήματα σε μικρή ηλικία με την Αννέκε Σιλτ στο μουσικό σχολείο Άμστελβην. Συνέχισε τις σπουδές της στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης και στην Ακαδημία Χανς Άισλερ στο Βερολίνο με τον  Coosje Wijzenbeek, τη Βέρα Μπεθς, την Άννερ Μπύλσμα και τον Ουλφ Βαλλίν, λαμβάνοντας την υψηλότερη διάκριση και από τα δύο ιδρύματα. Κέρδισε α΄ βραβείο στον Εθνικό Διαγωνισμό Βιολιού της Ολλανδίας το 2009 και στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού του Φράιμπουργκ το 2014.

Η Φιλίππενς παίζει με Στραντιβάρι «Μπαρέρ» του 1727, χάρη στη γενναιόδωρη υποστήριξη του Ιδρύματος Ελίζε Ματίλντε.  

Βάστι Χάντερ

Τσέλο

Βάστι Χάντερ

Βάστι Χάντερ

Τσέλο

Born in London into a musical family, cellist Vashti Hunter is currently based in Berlin and enjoys a ver- satile career as soloist and chamber musician, being invited regularly to play in some of the world’s leading music festivals and concert halls. She is the first British cellist ever to be awarded a prize at the International Cello Competition ‘Prague Spring’ in its 65 year history.

Next season’s highlights include performances at the Wigmore Hall and LSO St.Lukes in London, a tour of the USA and a return to the Royal Festival Hall, where she will play Haydn Cello Concerto in C Major. She will also make appearances at the Lockenhaus Festival in Austria and at the Essen Philharmonie in Germany with BBC Young Generation Artist, soprano Katharina Konradi.

Vashti has performed in prestigious halls throughout Europe, including the Wigmore Hall in London, Schoenbrunn Palace in Vienna, Rudolfinum Prague, Salle Moliere in Lyon, the Philharmonie and the Pierre Boulez Saal in Berlin. She has played as a soloist with orchestras such as the the Göttingen Sym- phony Orchestra, Südwestdeutsches Kammerorchester Pforzheim, Pilsen Philharmonic and CHAARTS and has worked with conductors such as Gabor TákácsNagy and Antonello Manacorda.

Much in demand as both soloist and chamber musician, Vashti has been invited to important festivals such as PODIUM, Lockenhaus, Ernen, Davos, Heidelberger Frühling, Festspiele Mecklenburg-Vorpom- mern, Prussia Cove Open Chamber Music UK, Boswiler Sommer and the Shanghai Chamber Music Fes- tival. She has collaborated with eminent artists including Steven Isserlis, Martha Argerich, Ivry Gitlis, Pekka Kuusisto, Ilya Gringolts, Erich Hörbarth, Nicolas Altstaed and Vilde Frang. In 2010 Vashti co-foun- ded Trio Gaspard together with Greek-Albanian violinist Jonian Ilias Kadesha and German-British pianist Nicholas Rimmer. The piano trio has won first prizes in the ‘Haydn’ and ‘Joachim’ international compe- titions and perform regularly in some of the world’s most important halls.

An experienced orchestral player, she has been invited as guest principal cellist of the Olso Philharmo- nic Orchestra, Scottish Chamber Orchestra, Camerata Salzburg, Camerata Bern, Amsterdam Sinfonietta and the Australian Chamber Orchestra. She is principal cellist of the Kammerakadamie Potsdam and is invited regularly to play with the Chamber Orchestra of Europe.

In 2015 Vashti completed a ‘Konzertexamen’ degree with Leonid Gorokhov in Hannover where she was supported by generous awards from the Leverhulme Trust and Deutsche Stiftung Musikleben. She stu- died chamber music with Hatto Beyerle, attended the European Chamber Music Academy and studied for many years with Steven Isserlis at IMS Prussia Cove.

Between 2017 and 2019 she taught chamber music at the Royal Northern College of Music in Manches- ter and cello at the Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover.

Αναδρομή

2021
Ελευθερία

2020
Συγχρονισμός

2019
Δια-Λόγος

2018
Γένεσις

2017
Κάθαρσις

2016
Σταυροδρόμια

2015
Μεταμορφώσεις