8-19 Αυγούστου 2018

Τι έρχεται μετά την Κάθαρση; Η Γένεσις μιας νέας ταυτότητας, ενός νέου εαυτού, με ελπίδες ανανεωμένες και νέα κατεύθυνση στη ζωή. Μαζί έρχονται καινούριες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που χρειάζεται να εξερευνήσουμε. Από εδώ ξεκινάει μουσικά το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου, διερευνώντας νέους δρόμους έκφρασης και ιχνηλατώντας το μέλλον.

 

Αντριάν Μπουασσώ

Βιόλα

Αντριάν Μπουασσώ

Αντριάν Μπουασσώ

Βιόλα

adrienboisseau.com

Σε ηλικία πέντε ετών, ο Αντριάν Μπουασσώ ανακαλύπτει τη μουσική και αποφασίζει σχεδόν αμέσως να γίνει μουσικός. Aφού παρακολούθησε τη Μουσική Σχολή του Νεβέρ και το Τοπικό Ωδείο του Σαιν-Μωρ, σε ηλικία 14 ετών γίνεται δεκτός στο Εθνικό Ωδείο του Παρισιού, όπου σπουδάζει πλάι στον Ζαν Συλέμ. Το 2009, σε ηλικία 17 ετών, κερδίζει Α’ Βραβείο και Βραβείο Κοινού στον Διεθνή Διαγωνισμό Μαξ Ρόσταλ, και του γίνεται πρόταση να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στο Βερολίνο το 2011, στην Αίθουσα της Φιλαρμονικής με τη Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου.

Αφού αποκτά το δίπλωμά του από το Εθνικό Ωδείο του Παρισιού (με συγχαρητήρια από την επιτροπή), ο Αντριάν συνεχίζει τις σπουδές του με την Ταμπία Τσίμμερμαν στο Βερολίνο. Συγχρόνως, βραβεύεται σε διάφορους διαγωνισμούς και αρχίζει σολιστική καριέρα με ορχήστρες όπως η Μητροπολιτική Ορχήστρα του Τόκιο, η Κάμμερακαντεμι του Πότσνταμ, η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, οι Σολίστ της Μόσχας κ.ά. Από το 2013, τελειοποιεί τις δεξιότητές του με διακεκριμένους δασκάλους της Ακαδημίας Κρόνμπεργκ: Αντρέας Σιφ, Ιμάι Στίβεν Ίσσερλις, Κρίστοφ Έσενμπαχ, Ίβρι Γκίτλις.

Η μουσική δωματίου προσφέρει στον Αντριάν τη δυνατότητα να μοιραστεί μύχια συναισθήματα. Είναι προσκεκλημένος στο Φεστιβάλ της Ντωβίλ, στο Φεστιβάλ της Γαλλικής Ραδιοφωνίας στο Μονπελλιέ, στο Φεστιβάλ Μενουχίν στο Γκστάαντ κ.α., ενώ συμπράττει με τον Ερίκ Λε Σαζ, τον Γκωτιέ και τον Ρενώ Καπυσόν, τον Aντάμ Λαλούμ, τον Εντγκάρ Μορώ κ.ά.

Το 2014, ο Αντριάν κερδίζει τον τίτλο του Νέου Καλλιτέχνη της Χρονιάς στα Διεθνή Βραβεία Κλασικής Μουσικής (ICMA). Το 2015, γίνεται μέλος του φημισμένου Κουαρτέτου Eμπέν, ένα από τα  σημαντικότερα κουαρτέτα εγχόρδων στον κόσμο, με το οποίο εμφανίζεται στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών (Θέατρο Ηλυσίων Πεδίων, Ουίγκμορ Χολ, Κοντσέρτχεμπαου Άμστερνταμ, Κάρνεγκι Χολ κ.α.) με μουσικούς διεθνούς φήμης (Μιτσούκο Ουσίντα, Ματτίας Γκαίρνε, Άνν Σοφί φον Όττερ). Το ίδιο έτος, η Oehms Classics κυκλοφορεί τον πρώτο δίσκο ακτίνας του Αντριάν, ένα ρεσιτάλ με έργα Σούμαν και πιανίστα τον Γκασπάρ  Ντεάν, ο οποίος αποσπά εκστατικές κριτικές. Διδάσκει σε σεμινάρια στο Eθνικό Ωδείο του Παρισιού, στο Μουσικό Παρεκκλήσι της Βασίλισσας Ελισάβετ, στο Βασιλικό Ωδείο των Βρυξελλών κ.α.

Ύστερα από τρία χρόνια συνεργασίας με το Κουαρτέτο Eμπέν, ο Αντριάν αποφασίζει να επικεντρωθεί πλέον στην προσωπική του πορεία.

Λουις Καμπρέρα

Κοντραμπάσο

Λουις Καμπρέρα

Λουις Καμπρέρα

Κοντραμπάσο

luiscabrera.eu

© Melle Meivogel

Γεννήθηκε στην Ισπανία το 1985 και άρχισε να παίζει κoντραμπάσο σε ηλικία δέκα ετών. Αποφοίτησε από το Επαγγελματικό Ωδείο Χοακίν Τουρίνα, όπου σπούδασε με τον Ραφαέλ ντε Φρίας και την Κάρεν Μαρτιροσσιάν. Το 2002, εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο για να ολοκληρώσει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Σχολή Μουσικής και Δράματος Γκίλντχολ, με τον καθηγητή Ρινάτ Ιμπραγκίμοφ. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Χανς Άισλερ του Βερολίνου, με καθηγητή τον Γιάννε Σάκσαλα. Έχοντας κερδίσει πολλά βραβεία και υποτροφίες, το 2006 γίνεται κορυφαίος κοντραμπασίστας της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Ολλανδίας του Άμστερνταμ. Έχει συμπράξει ως κορυφαίος κοντραμπασίστας με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, τη Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, την Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ, τη Συμφωνική του BBC κ.ά., υπό διακεκριμένους διευθυντές ορχήστρας, όπως ο σερ Κόλιν Ντέιβις, ο Βαλέρυ Γκέργκιεφ και ο Κουρτ Μαζούρ. Έχει συνεργαστεί με σύνολα διαφορετικού ύφους, όπως το Αρκάντζελο, η Ορχήστρα της Εποχής του Διαφωτισμού, η Σινφωνιέττα του Λονδίνου, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του BBC και η Εθνική Ορχήστρα της Ισπανίας, και είναι ιδιαίτερα ενεργός ερμηνευτής μουσικής δωματίου. Έχει εμφανιστεί σε συναυλιακούς χώρους όπως το Ουίγκμορ Χολ, το Μπάρμπικαν, η Κοντσέρτχεμπαου και το Aτενέο της Μαδρίτης. Το 2012, έγινε μέλος του διδακτικού προσωπικού της Σχολής Μουσικής & Δράματος Γκίλντχολ, ενώ είναι επισκέπτης καθηγητής σε πολλά κολέγια και oρχήστρες νέων. Έχει ηχογραφήσει με αρκετά σύνολα για δισκογραφικές εταιρείες όπως η EMI Classics και η Pentatone, και έχει συνεργαστεί με το σχήμα διεθνούς κύρους New Generation Artists (Καλλιτέχνες νέας γενιάς) του Ραδιοφώνου ΒΒC3

Σάρα Κρίστιαν

Βιολί

Σάρα Κρίστιαν

Σάρα Κρίστιαν

Βιολί

Ματβέυ Ντέμιν

Φλάουτο

Ματβέυ Ντέμιν

Ματβέυ Ντέμιν

Φλάουτο

matveydemin.com

Ο  Μάτβεϋ Ντέμιν είναι από τους πιο ελπιδοφόρους καλλιτέχνες της γενιάς του. Γεννημένος στην περιοχή της Σιβηρίας στη Ρωσία το 1993, πήρε τα πρώτα μαθήματα φλάουτου από τη γιαγιά του και συνέχισε σπουδές στο Αννόβερο και στο Μόναχο με καθηγήτρια την Αντρέα Λίμπερκνεχτ.

Έχει κερδίσει πολλούς διαγωνισμούς, όπως ο Διεθνής Διαγωνισμός Πνευστών Αίολος, ο Διεθνής Μουσικός Διαγωνισμός ARD στο Μόναχο, ο Διεθνής Διαγωνισμός Φλάουτου της Κρακοβίας και ο Διεθνής Διαγωνισμός Mουσικής Unisa.

Από είκοσι ετών, είναι συν-κορυφαίος σόλο φλαουτίστα στην Ορχήστρα Τόνχαλε της Ζυρίχης, όπου εργάζεται υπό τη διεύθυνση του Πάαβο Γιάρβι, του Ντέιβιντ Ζίνμαν, του Μπέρναρντ Χάιτινκ και άλλων αρχιμουσικών. Είναι πολύ δραστήριος στον τομέα της μουσικής δωματίου, συμμετέχοντας σε φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το Φεστιβάλ Βιρτουόζοι του Φλάουτου στην Αγία Πετρούπολη, το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου και το Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών Σάμου.

Ως σολίστ, πρόσφατα εμφανίστηκε με την Ορχήστρα Τόνχαλε της Ζυρίχης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Μαριίνσκι κ.ά.

 

Δανάη Ντέρκεν

Πιάνο

Δανάη Ντέρκεν

Δανάη Ντέρκεν

Πιάνο

danae-doerken.com

© Ervis Zika

H ελληνογερμανίδα πιανίστα Δανάη Ντέρκεν (γενν. 1991) ανήκει στην ελίτ μιας νέας γενιάς διεθνώς αναγνωρισμένων μουσικών. «Ανακάλυψη της χρονιάς»  για το περιοδικό Crescendo,  «οδεύοντας προς την κορυφή» για το Concerti, η Δανάη ηλεκτρίζει τόσο το κοινό όσο και τους συναδέλφους της μουσικούς με την εντυπωσιακή τεχνική, το εξαιρετικό χάρισμα και το βάθος της μουσικής της σκέψης.  Έχοντας εκδηλώσει το ταλέντο της από πολύ μικρή ηλικία, επτά ετών λαμβάνει την υποστήριξη του λόρδου Γεχούντι Μενουχίν και γρήγορα αρχίζει να ξεχωρίζει με το «λαμπερό της παίξιμο» (Kölner Stadt-Anzeiger) σε μεγάλες αίθουσες της Ευρώπης. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της με τον διεθνώς αναγνωρισμένο δάσκαλο Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ και τον φημισμένο πιανίστα Λαρς Φογκτ, σήμερα είναι τακτική προσκεκλημένη σε κορυφαίες ορχήστρες, όπως η Συμφωνική του Μονάχου, η Royal Northern Sinfonia, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Εσθονίας, η Συμφωνική Oρχήστρα της Όπερας του Νόρλαντ, η Συμφωνική Ορχήστρα του Ντύσσελντορφ κ.ά. Έχει εμφανιστεί σε φημισμένες αίθουσες της Ευρώπης λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές, όπως το Ουίγκμορ Χολ (Λονδίνο), το Κοντσέρτχαους (Βιέννη, Βερολίνο), το Μοτσαρτέουμ (Σάλτσμπουργκ), το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο της Λουκέρνης,  η Φιλαρμονική της Κολωνίας, η Φιλαρμονική του Έσσεν, το Πολιτιστικό Κέντρο Γκαστάιγκ (Μόναχο), το  Πολιτιστικό Κέντρο Μποζάρ (Βρυξέλλες), η Φιλαρμονική του Έλβα (Αμβούργο), η Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης, το Μπετόβεν-Χάους (Βόννη), και  σε γνωστά φεστιβάλ: Kissinger Sommer, Σβέτσινγκεν,  LuganoMusica, Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, PianoEspoo (Φινλανδία), Piano aux Jacobins (Τουλούζη), Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Ράινγκαου, Φεστιβάλ Πιάνου της Λουκέρνης, Σπάνουνγκεν (Χάιμπαχ). Το 2016 ηχογράφησε με τη Royal Northern Sinfonia κοντσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ και του Μέντελσον αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Η σόλο ηχογράφησή της με φαντασίες Σούμαν, Σούμπερτ και Κ.Φ.Ε. Μπαχ (Αrs Produktion) προτάθηκε για το Βραβείο ICMA. Το πρώτο της άλμπουμ (Αrs Produktion, 2012) περιείχε έργα Λέος Γιάνατσεκ και έλαβε εξίσου ενθουσιώδεις κριτικές. Σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει από την Berlin Classics νέα ηχογράφηση με τίτλο Aπόλλωνας και Διόνυσος, όπου ερμηνεύει μαζί με την αδερφή της Κυβέλη έργα Γκλας, Μέντελσον, Ραβέλ, Ντεμπυσσύ, Θεοδωράκη κ.ά. Ελληνικής καταγωγής, η Δανάη Ντέρκεν ίδρυσε το 2015 μαζί με την Κυβέλη και τον Δημήτρη Τρύφωνα το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στο νησί της Λέσβου.

Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

Κυβέλη Ντέρκεν

Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

kiveli-doerken.com

© Giorgia Bertazzi

Η ιδιοσυγκρασία, το πάθος και η αφοσίωση της Κυβέλης Ντέρκεν (γενν. 1995) στη μουσική εκδηλώνονται αβίαστα σε κάθε  της συναυλία. Γοητευτική, μεταδοτική και ενθουσιώδης, η νεαρή μουσικός επιδιώκει και εκτιμά την επικοινωνία με το κοινό, στο οποίο συνήθως απευθύνεται προτού καν καθίσει στο πιάνο, όπου δοκιμάζει τα όρια μεταξύ ηχητικής ποικιλότητας και καλλιτεχνικής έκφρασης. Σε ηλικία επτά ετών αρχίζει σπουδές πιάνου πλάι στον φημισμένο παιδαγωγό και καθηγητή Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ, ο οποίος ήταν δάσκαλός της επί δέκα χρόνια. Συνέχισε με τον καθηγητή Λαρς Φογκτ στο Πανεπιστήμιο Μουσικής, Θεάτρου και Πολυμέσων του Ανόβερου, όπου σπουδάζει έως σήμερα. Είναι μέλος του πρακτορείου TONAListen, έχει κερδίσει υποτροφίες και έχει λάβει την υποστήριξη από πολλά ιδρύματα και οργανισμούς, όπως το Γερμανικό Ίδρυμα Μουζίκλεμπεν, το Φεστιβάλ Σπάνουνγκεν, η Διεθνής Μουσική Ακαδημία του Λήχτενσταϊν και το Ίδρυμα Βέρνερ Ρίχαρντ – Δρ. Καρλ Ντέρκεν (συνωνυμία). Έκανε το ορχηστρικό της ντεμπούτο σε ηλικία οκτώ ετών. Έκτοτε έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Καμεράτα του Αμβούργου, η Καμεράτα της Βέρνης και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Πέρυσι έκανε το ντεμπούτο της με τη Γερμανική Φιλαρμονική Δωματίου της Βρέμης ερμηνεύοντας τις Συμφωνικές παραλλαγές του Σεζάρ Φρανκ σε μουσική διεύθυνση της Αλόντρα ντε λα Πάρρα. Έχει δώσει συναυλίες στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Έλβα, το Θέατρο Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης, η Γκεβάντχαους της Λιψίας, το Κοντσέρτχαους στο Βερολίνο και η Παλιά Όπερα της Φραγκφούρτης. Είναι τακτική προσκεκλημένη σε γνωστά φεστιβάλ, όπως το Kissinger Sommer, το Σπάνουνγκεν, το Φεστιβάλ του Σβέτσινγκεν και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν. Στην αρχή της σταδιοδρομίας της έδωσε συναυλία παρουσία του Δαλάι Λάμα (2007) και της Άνγκελας Μέρκελ στην Ουάσιγκτον (2009). Η Κυβέλη αφιερώνει σημαντικό μέρος του χρόνου της στη μουσική δωματίου. Εμφανίζεται τακτικά με καλλιτέχνες όπως ο Κρίστιαν Τέτσλαφ, η Σάρον Καμ, ο Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ και η Τάνια Τέτσλαφ. Το πρώτο της άλμπουμ περιέχει έργα σόλο και μουσικής δωματίου του Γιόζεφ Σουκ (Αrs Produktion). Στο νέο της  άλμπουμ με τίτλο Aπόλλωνας και Διόνυσος (Berlin Classics) ερμηνεύει έργα Ραβέλ, Ντεμπυσσύ, Mπραμς, Ντε Φάγια, Θεοδωράκη κ.ά. μαζί με την αδελφή της Δανάη Ντέρκεν, με την οποία εμφανίζονται σε πιανιστικό ντούο από πέντε ετών. Το 2015 ίδρυσαν και συνδιευθύνουν έως σήμερα το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στο νησί της Λέσβου. Tο ΔιΦΕΜΜ φέρνει την παράδοση της κλασικής μουσικής στη Λέσβο και αποτελεί πλέον σύμβολο ελπίδας σε ολόκληρη την περιοχή.

Εμρέ Ελιβάρ

Πιάνο

Εμρέ Ελιβάρ

Εμρέ Ελιβάρ

Πιάνο

emreelivar.com

Ο Εμρέ Ελιβάρ γεννήθηκε στην Άγκυρα το 1976. Από το 1981 ως το 1987 σπούδασε πιάνο με τον καθηγητή Καμουράν Γκιντεμίρ. Αποφοίτησε από τα Τμήματα Πιάνου και Σύνθεσης του Κρατικού Ωδείου Άγκυρας με διάκριση, το 1996. Λαμβάνοντας τη γερμανική κρατική υποτροφία DAAD, συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Μουσική Ακαδημία Καρλ Μαρία φον Βέμπερ στη Δρέσδη με τον καθηγητή Πέτερ Ραίσελ, από το 1996 ως το 1999. Έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα με διάκριση τον Ιανουάριο του 1999. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη δεξιοτεχνία με τον καθηγητή Γκέοργκ Σάβα στη Μουσική Ακαδημία Χανς Άισλερ.

Έχει λάβει πολλά βραβεία σε πολυάριθμους διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου: Δ΄ Βραβείο στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Περφέκτο Γκαρσία Tσορνέτ στη Βαλένθια (Ισπανία, 1998), Γ΄ Βραβείο στον 16ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Cidadão do Porto στο Πόρτο (Πορτογαλία, 1999), Β΄ Βραβείο και ειδικό βραβείο για την Καλύτερη Ερμηνεία Έργου του Γ.Σ. Μπαχ και κομματιού της ρομαντικής περιόδου στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Βρέμης (1999), Γ΄ Βραβείο στον 42ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου στο Σινσινάτι (ΗΠΑ, 2000). Το 2001, ήταν ο νικητής του Βραβείου Στάινγουεϊ, το 2002 νικητής του Βραβείου Άρτουρ Σνάμπελ, και το 2003 νικητής στο Διαγωνισμό Πιάνου του Βραβείου Βαντόμ για τη Γερμανία και την Ελβετία.

Ως σολίστ, έχει εμφανιστεί με ορχήστρες όπως Συμφωνική Ορχήστρα του Μπίκελντ, η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κωνσταντινούπολης Βorusan, η Κοντσέρτχαουζορκεστερ του Βερολίνου, η Εθνική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ουγγαρίας, η Φιλαρμονική του Ντόρτμουντ, η Κρατική Ορχήστρα του Κάσσελ, η Εθνική Ορχήστρα του Πόρτο, η Ορχήστρα Δωματίου της Λιθουανίας κ.ά.

Έχει ηχογραφήσει σημαντικά έργα τούρκων συνθετών, ένα διπλό άλμπουμ με τις Τρεις τελευταίες σονάτες, έργα 109, 110, 111 και τις Παραλλαγές Ντιαμπέλλι, έργο 120 του Μπετόβεν κ.ά. Το CD που κυκλοφόρησε από τη Sony BMG με έργα Σούμπερτ και Σούμαν απέσπασε διθυραμβικές κριτικές διεθνώς. Από τον Ιούνιο τουτ 2011, ο Εμρέ είναι συνιδρυτής του Τρίο Αρκάς και ζει στο Βερολίνο.

Έλντμπγιοργκ Χέμσινγκ

Βιολί

Έλντμπγιοργκ Χέμσινγκ

Έλντμπγιοργκ Χέμσινγκ

Βιολί

eldbjorghemsing.info

Εκπρόσωπος της πλούσιας νορβηγικής μουσικής παράδοσης, η Έλντμπγιοργκ Χέμσινγκ είναι γνωστή στην πατρίδα της από την παιδική της ηλικία, κάνοντας την πρώτη σολιστική της εμφάνιση με τη Φιλαρμονική του Μπέργκεν στην ηλικία των 11. Με σπουδές στη Βιέννη με τον Μπορίς Κουσνίρ, έχει έκτοτε πραγματοποιήσει προσεκτικά βήματα στη νορβηγική και διεθνή σκηνή, τελειοποιώντας το ύφος της ερμηνείας της και ενσωματώνοντας ένα ρεπερτόριο που κινείται από τον Μπετόβεν ως τον Ντβόρζακ και από τον Γκρηγκ ως τον Ταν Νταν. Από κοινού με τον Ταν Νταν έχει συνεργαστεί σε πολυάριθμα πρότζεκτ τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, και αυτό το διάστημα εργάζεται με τον συνθέτη για ένα νέο έργο προγραμματισμένο να εκτελεστεί για πρώτη φορά εντός του 2018.

Τον Μάρτιο του 2018 η Έλντμπγιοργκ Χέμσινγκ κυκλοφόρησε τον πρώτο της δίσκο ακτίνας στη σουηδική εταιρεία BIS, με τα κοντσέρτα για βιολί του Hjalmar Borgström και του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, σε ηχογράφηση με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης υπό τον Olari Elts, ενώ το φθινόπωρο του 2018 θα κυκλοφορήσει ηχογράφησή της με το Κοντσέρτο για βιολί του Ντβόρζακ και τη Φαντασία και Τραγούδι Αγάπης του Σουκ, με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Αντβέρπ υπό τον Alan Buribayev. Η Χέμσινγκ θα εμφανιστεί, επίσης, σε επερχόμενο ντοκιμαντέρ του Ντέιβιντ Κόνολλυ που έχει ως θέμα τις γυναίκες στον χώρο των τεχνών.

Στις προγραμματισμένες δραστηριότητές της για την περίοδο 2017-18 συμπεριλήφθηκαν τακτικές εμφανίσεις στο Stormen Concert Hall στο Μπόντο, όπου η Έλντμπγιοργκ υπήρξε Artist in Residence για το 2018, και εμφανίσεις, μεταξύ άλλων, με τη Φιλαρμονική του Όσλο, την Ορχήστρα MDR της Λειψίας, και τη Φιλαρμονική της Βαλτικής Θάλασσας. Μαζί με τον Julien Quentin πραγματοποίησε περιοδεία την άνοιξη του 2018, και εμφανίστηκε ως προσκεκλημένη στο Φεστιβάλ Pärnu του Πάρβο Γιάρβι στην Εσθονία.

Η Έλντμπγιοργκ Χέμσινγκ παίζει με ένα βιολί του Τζ. Μπ. Γκουαντανίνι του 1754, που της παραχωρήθηκε από το Ίδρυμα Dextra Musica. Η συνεχής καλλιτεχνική της εξέλιξη υποστηρίζεται γενναιόδωρα από το Ίδρυμα Göhde.

Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ

Βιολοντσέλο

Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ

Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ

Βιολοντσέλο

© Marco Borggreve

Ο νεαρός τσελίστας Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ κερδίζει συνεχώς έδαφος στη διεθνή μουσική σκηνή, διαθέτοντας εντυπωσιακή μουσικότητα, απόλυτο ένστικτο και μουσική ωριμότητα. Έχει κερδίσει το βραβείο ECHO Klassik ως πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης της χρονιάς για τον πρώτο του δίσκο με τη Sony, το 2011. Ακολούθησε ακόμη ένα βραβείο ECHO Klassik για την καλύτερη ηχογράφηση κοντσέρτου της χρονιάς για βιολοντσέλο.

Εμφανίζεται συχνά ως σολίστ με γνωστές ορχήστρες, όπως η Τόνχαλε της Ζυρίχης, η Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βαυαρίας, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, η Φιλαρμονική της Τσεχίας, η Συμφωνική της Βιέννης και η Συμφωνική της Βαμβέργης, υπό τη διεύθυνση αρχιμουσικών όπως ο Μάρις Γιάνσονς, ο Γιαννίκ Νεζέ-Σεγκιάν, ο Ντάνιελ Χάρντινγκ, ο Σεμυόν Μπύτσκοφ, ο Μπέρναρντ Χάιτινκ, ο Μάνφρεντ Χόνεκ κ.ά. Στη μουσική δωματίου συνεργάζεται με καλλιτέχνες όπως η Άννε-Ζοφί Μούτερ, η Ελέν Γκριμώ και ο Λαρς Φογκτ. Τον Αύγουστο του 2014, έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ με την Ορχήστρα Φιλαρμόνια και τον Έσα-Πέκκα Σάλονεν. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε δύο δίσκους: έναν με τα σημαντικότερα έργα του Ρίχαρντ Στράους για βιολοντσέλο και έναν με κοντσέρτα για βιολοντσέλο του Γιόζεφ Χάυντν και του Βάζα Αζαρασβίλι με την Κάμμερακαντεμι του Πότσνταμ, υπό τη διεύθυνση του Αντονέλλο Μανακόρντα (Sony Classical).

Άρχισε μαθήματα βιολοντσέλου σε ηλικία οκτώ ετών με τους καθηγητές Ελντάρ Ιζακάντζε, Τόμας Γκρόσενμπαχερ και Νταβίντ Γκέρινγκας. Έχει την υποστήριξη και χορηγείται από τον Κύκλο Φίλων της Άννε-Ζοφί Μούττερ και το Borletti-Buitoni Trust στο Λονδίνο.

Νώε Ινουί

Βιολί

Νώε Ινουί

Νώε Ινουί

Βιολί

noeinui.com

© Jetta Deplazes

«Ο Ινουί είναι βιολονίστας με μαγευτική ενέργεια και τεράστιο ταλέντο, και το ντεμπούτο του στη Νέα Υόρκη απέδειξε το εύρος της ερμηνείας του.» the Strad

Ο βιολονίστας Νώε Ινουί μπορεί πράγματι να θεωρηθεί πολίτης του κόσμου. Γεννήθηκε στις Βρυξέλλες το 1985, από μητέρα ελληνίδα και πατέρα ιάπωνα, και από το 2006 ζει στο Ντύσσελντορφ. Απόφοιτος του Κονσερβατουάρ των Βρυξελλών, του Παρισιού, της Καρλσρούης και του Ντύσσελντορφ, συνεχίζει έως σήμερα να μελετάει με τους μέντορές του Ουλφ Xέλσνερ και Ρόζα Φάιν. Έχει διακριθεί επανειλημμένα σε διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού Γιαν Σιμπέλιους στο Ελσίνκι το 2005, όπου έλαβε το Eιδικό Bραβείο για Νέα Ταλέντα, στην Ακαδημία του Φεστιβάλ του Φερμπιέ, όπου τιμήθηκε με το Prix d’Honneur και το Βραβείο Γιούλιους Μπέαρ, και στην Ελλάδα με το Βραβείο Τζίνα Μπαχάουερ το 2011. Καλείται συχνά να συμπράξει ως σολίστ με φημισμένες ορχήστρες υπό τη διεύθυνση μεγάλων αρχιμουσικών στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και στη Βραζιλία. Σε ρεπερτόριο μουσικής δωματίου, έχει εμφανιστεί με τη Μάρθα Άργκεριχ και τον Λεωνίδα Καβάκο, και πολλές φορές με τον πιανίστα Βασίλη Βαρβαρέσο, μαζί με τον οποίο, καθώς και με τον γερμανό τσελίστα Μπένεντικτ Κλέκνερ, δημιούργησαν το φημισμένο Tρίο Μπελ’ Άρτε. Μέσα από τo ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική πειραματίζεται σε νέα πεδία, συνδυάζοντας δύναμη, δεξιοτεχνία, σφρίγος και ευαισθησία. Mε το Tρίο Κάρλο Φαν Νέστε, στο οποίο ήταν μέλος, έχουν ηχογραφήσει τρία cd. Παίζει σε βιολί Τομμάζο Μπαλεστριέρι (Mάντοβα, 1764).

Κρίστιαν Κάτσενμπέργκερ

Κόρνο

Κρίστιαν Κάτσενμπέργκερ

Κρίστιαν Κάτσενμπέργκερ

Κόρνο

Ο Κρίστιαν Κάτσενμπεργκερ είναι κορυφαίος κορνίστας στην Ορχήστρα της Όπερας της Φραγκφούρτης από το 2016. Γεννήθηκε στο Όλντεμπουργκ της Γερμανίας το 1991 και άρχισε τις σπουδές του στην Ακαδημία Μουσικής Χανς Άισλερ στο Βερολίνο το 2010 με καθηγήτρια τη Μαρί Λουίζε Νόυνεκερ. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια τελειοποίησης με τους καθηγητές Πέντσελ, Βλάτκοβιτς και Λάμπερτ.

Το 2014, κέρδισε υποτροφία στον Γερμανικό Διαγωνισμό Μουσικής και επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στις Ομοσπονδιακές Συναυλίες για Νέους Καλλιτέχνες. Υπήρξε, επίσης, υπότροφος φοιτητής στη Villa Musica στο Ράιναλντ-Πφαλτς. Ως κορυφαίος κορνίστας, έπαιξε με ορχήστρες όπως η Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, η Στάατσκαπελε του Βερολίνου, η Συμφωνική της Βαμβέργης,  η Κρατική Ορχήστρα της  Όπερας του Μονάχου, υπό τη διεύθυνση του Χέρμπερτ Μπλόμστετ, του Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ κ.ά.

Εκτός από την ορχήστρα, ο Κρίστιαν είναι ένθερμο μέλος συνόλων δωματίου.  Έχει συνεργαστεί με μουσικούς όπως ο Σεμπάστιαν Μαντς, ο Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ και ο Λαρς Φογκτ, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε περιοδεία στις ΗΠΑ με το διακεκριμένο Scharoun Ensemble της Φιλαρμονικής του Βερολίνου.

Ανδρέας Κερκέζος

Βιολί

Ανδρέας Κερκέζος

Ανδρέας Κερκέζος

Βιολί

© Nikoletta Yiannouli

Ο Ανδρέας Κερκέζος μεγάλωσε σε μουσικό περιβάλλον και πρωτοεμφανίστηκε ως σολίστ όταν ήταν 7 χρονών με την ορχήστρα του πατέρα του παίζοντας κονσέρτα του Βιβάλντι και Μόζαρτ σε διάφορες αίθουσες στην Αθήνα. Συνεργάζεται με τον πιανίστα και συνθέτη Χρίστο Παπαγεωργίου, σε φεστιβάλ όπως Αθηνών, Σαντορίνης, Ηρακλείου, «Ρόκας» Χανίων, στο Lendwirbel της Αυστρίας καθώς και με ορχήστρες όπως την Brasov Philharmonic, Εθνική Συμφωνική της ΕΡΤ, Ελληνική Ορχήστρα Νέων κ.α. Το 2018 προσεκλήθη από την τον Σύνδεσμο Ελλήνων Μουσουργών και ηχογράφησε δίσκο με έργα του Ερρίκου Βάϊου ενώ έχει εμφανισθεί σε αίθουσες όπως Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Florentinersaal, Stefaniensaal, Sala Patria.

Άρχισε τις μουσικές του σπουδές στο Ωδείον Αθηνών, με τους Παναγιώτη Φιλικόζη, Νέλυ Οικονομίδου και Απόλλωνα Γραμματικόπουλο και συνέχισε στο Πανεπιστήμιο του Γκράτζ με την Priya Mitchell. Παράλληλα έχει κάνει μαθήματα τους Anton Sorokov στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, Christian Altenburger και Maighread McCraan . Παράλληλα σπούδασε πιάνο στο ωδείο Αθηνών με τον Τίτο Γουβέλη συνεχίζοντας με τον Δημήτρη Τουφεξή (δίπλωμά με Άριστα και βραβείο). Έχει πάρει διάφορα βραβεία όπως: 2ο βραβείο στον Πανελλήνιο Μουσικό Διαγωνισμό Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα, 2ο βραβείο στον διαγωνισμό της UNESCO, 1ο βραβείο στο πιάνο και 1ο βραβείο στα θεωρητικά από το Ωδείο Αθηνών.

Θεόδωρος Κερκέζος

Σαξόφωνο

Θεόδωρος Κερκέζος

Θεόδωρος Κερκέζος

Σαξόφωνο

© Akis Orfanidis

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

benedictkloeckner.de

O Μπένεντικτ Κλέκνερ γεννήθηκε το 1989 και είναι από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της γενιάς του. Έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, με πιο πρόσφατο το ΟPUS Klassik 2021. Ως σολίστ συμπράττει με διακεκριμένες ορχήστρες ανά τον κόσμο, όπως η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου,  η NDR Φιλαρμονική Oρχήστρα του Έλβα, η Κρατική Φιλαρμονική της Γερμανίας, η Κρεμεράτα Μπάλτικα, η Καμεράτα του Όσλο και η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, με μαέστρους όπως ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, ο Κρίστοφ Έσενμπαχ, ο Μίχαελ Ζάντερλινγκ, ο Χάινριχ Σιφ και ο σερ Σάιμον Ρατλ. Ένθερμο μέλος συνόλων μουσικής δωματίου, εμφανίζεται με καλλιτέχνες όπως ο σερ Αντράς Σιφ, η Άννε-Zοφί Μούττερ, ο Γκίντον Κρέμερ, ο Αντουάν Ταμεστί, ο Εμάνουελ Αξ, ο Φαζίλ Σάυ, η Λίζα Μπατιασβίλι, ο Γιούρι Μπασμέτ, ο Μπέντζαμιν Γκρόσβενορ, ο Λαρς Φογκτ και ο Κρίστιαν Τέτσλαφ.  Τον Οκτώβριο του 2021 κυκλοφόρησε από την Brilliant Classics ηχογράφησή του με τις σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ. Από το 2014 ο Μπένεντικτ Κλέκνερ είναι καλλιτεχνικός διευθυντής  και ιδρυτής του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ του Kόμπλεντς. Σπούδασε πλάι στον Μάρτιν Όστερταγκ και συνέχισε με τον Φραντς Χέλμερσον και τον Γκάρυ Χόφμαν, ως νέος σολίστ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων της Ακαδημίας του Κρόνμπεργκ. Παίζει με ιταλικό βιολοντσέλο του Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα, 1690), με το οποίο παλαιότερα έπαιζε ο Μωρίς Γκεντρόν, και με δοξάρι του Ετιέν Παζό (Mιρκούγ, 1820).

Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

Σεμπάστιαν Μαντς

Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

sebastianmanz.com

© Marco Borggreve

Ο Σεμπάστιαν Μαντς  είναι διεθνής σολίστ, μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και σόλο κλαρινετίστας στη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας (SWR). Κομβικό σημείο στην καριέρα του υπήρξε η επιτυχία του στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό ARD στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο του 2008, όπου απέσπασε, μεταξύ άλλων, το α΄ βραβείο στην κατηγορία του κλαρινέτου, βραβείο που είχε να δοθεί τα τελευταία σαράντα χρόνια, και το πολυπόθητο Βραβείο Κοινού. Λίγους μήνες νωρίτερα, με τον πιανίστα Μάρτιν Κλετ κέρδισαν τον Γερμανικό Διαγωνισμό Μουσικής. Έκτοτε οι ηχογραφήσεις του απέσπασαν τρεις φορές το βραβείο ECHO Klassik. Η πολυβραβευμένη δισκογραφία του Μαντς επιβεβαιώνει την ανεπτυγμένη του αίσθηση τόσο για τις λεπτομέρειες όσο και για τις ευρύτερες ιδέες. Το άλμπουμ του A Bernstein Story, που κυκλοφόρησε το 2019 από την Berlin Classics σε συνεργασία με τον Σεμπάστιαν Στουντνίτσκυ, περιλαμβάνει διασκευές και πρωτότυπες συνθέσεις των δύο μουσικών και κινείται μεταξύ κλασικής και τζαζ. Το νέο του άλμπουμ, με κοντσέρτα για κλαρινέτο του Καρλ Νήλσεν και του Μάγκνους Λίντμπεργκ, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2020 από την Berlin Classics, με τον Μάγκνους Λίντμπεργκ να διευθύνει ο ίδιος το κοντσέρτο του για κλαρινέτο. Ο Σεμπάστιαν Μαντς γεννήθηκε στο Ανόβερο το 1986 και έλκει τις μουσικές του ρίζες από το οικογενειακό του περιβάλλον. Είναι εγγονός του ρώσου βιολονίστα Μπόρις Γκόλντσταϊν, και οι γονείς του είναι σολίστ πιάνου. Σε ηλικία έξι ετών αρχίζει να συμμετέχει σε παιδική χορωδία αγοριών και συνεχίζει μαθαίνοντας πιάνο. Ωστόσο σύντομα τον κερδίζει το κλαρινέτο, στο οποίο αφοσιώνεται. Ανάμεσα στους σημαντικότερους δασκάλους και υποστηρικτές του είναι οι διακεκριμένοι κλαρινετίστες Ζαμπίνε Μάιερ και Ράινερ Βέλε.

Ραφαήλ Παρατόρε

Βιολοντσέλο

Ραφαήλ Παρατόρε

Ραφαήλ Παρατόρε

Βιολοντσέλο

raphaelparatore.com

Ο Ραφαήλ Παρατόρε γεννήθηκε στο Μόναχο το 1992 και προέρχεται από μουσική οικογένεια. Μετά την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο, σπούδασε βιολοντσέλο με τους Πέτερ Μπρουνς, Κλαούντιο Μποχόρκεθ, Ράινχαρτ Λάτσκο και Βόλφγκανγκ-Εμάνουελ Σμιτ. Είναι ιδρυτικό μέλος του Κουαρτέτου Γκόλντμουντ, ενώ μελέτησε επίσης με τo Κουαρτέτo Άλμπαν Μπεργκ και και το Κουαρτέτο Άρτεμις στη Μαδρίτη και στο Βερολίνο.

Ο Ραφαήλ έχει τιμηθεί με Α΄ Βραβείο σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς βιολοντσέλου. Έχει λάβει υποτροφίες από το Ίδρυμα Γεχούντι Μενουχίν «Live Music Now» και το γερμανικό μουσικό ίδρυμα Deutsche Stiftung Musikleben. Είναι, επίσης, υπότροφος των TONALI, Studienstiftung des deutschen Volkes και PE-Förderung. Οι διεθνείς δραστηριότητες του Κουαρτέτου του τον έχουν ταξιδέψει σε ολόκληρη την Ευρώπη, στη Βόρειο Αμερική, την Αφρική και την Ασία. Το Κουαρτέτο Γκόλντμουντ έχει τιμηθεί με Α΄ Βραβείο σε διεθνείς διαγωνισμούς και έχει βραβευθεί στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό ARD.

Παράλληλα με τη δραστηριότητά του εντός του Κουαρτέτου, εμφανίζεται συχνά με διάφορα σχήματα μουσικής δωματίου σε διεθνή μουσικά φεστιβάλ, όπως στο Φεστιβάλ Mεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, στο Φεστιβάλ Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, στο Φεστιβάλ Μολύβου και στο Φεστιβάλ του Μαρβάο. Έχει προσκληθεί σε εμφανίσεις με μουσικούς όπως η Τζούλια Φίσερ, η Ξένια Σιντόροβα, ο Αντρέας Χόφμαϊρ, ο Αλεξέι Στάντλερ, ο Κρίστοφ Πόππεν και ο Γιόργκ Βίντμαν.

Τεό Πλατ

Φαγκότο

Τεό Πλατ

Τεό Πλατ

Φαγκότο

theoplath.de

Ο Τέο Πλατ είναι περιζήτητος ως σολίστ, μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και μουσικός ορχήστρας. Έχει κερδίσει βραβεία σε πολλούς διαγωνισμούς, όπως ο Διεθνής Διαγωνισμός Πνευστών Αίολος, ο Γερμανικός Διαγωνισμός Μουσικής και ο Διεθνής Μουσικός Διαγωνισμός ARD στο Μόναχο. Έχει αποκτήσει σημαντικές μουσικές γνώσεις πλάι στον Σέρτζιο Ατσολίνι, τον Κλάους Τoύνεμαν, τον Νίκολαους Μάλερ και τον Νταγκ Γένσεν, με τον οποίο σπούδασε στην Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου του Μονάχου. 

Ο Τέο Πλατ έχει συμπράξει ως σολίστ με την Ορχήστρα Μπετόβεν της Βόννης και την Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου και έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως το Κοντσέρτχαους του Ντόρτμουντ και η Φιλαρμονική του Έλβα στο Αμβούργο. Είναι προσκεκλημένος σε διεθνή φεστιβάλ μουσικής δωματίου (Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Σπάννουνγκεν στο Χάιμπαχ κ.ά.), και μέλος του Κουιντέτου Πνευστών Μονέ.

Από το 2019, ο Τέο Πλατ είναι κορυφαίος φαγκοτίστας στη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Φραγκφούρτης. Το 2020 κυκλοφόρησε ο πρώτος του δίσκος, με κοντσέρτα για φαγκότο των Βέμπερ, Κρυσσέλ, Μπιτς και Ζολιβέ με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Γερμανικής Ραδιοφωνίας σε μουσική διεύθυνση Λήο Μακ Φολ. Τον Μάιο του 2021 κυκλοφόρησε ο δεύτερος δίσκος του Lost Times με τον πιανίστα Άρης Αλεξάντερ Μπλέτενμπεργκ. Ο Τέο Πλατ συμμετέχει στο πρόγραμμα «Ραψωδία στο σχολείο», μεταφέροντας στους νέους τον ενθουσιασμό του για τη μουσική. 

Άννα Ρέσζνιακ

Βιολί

Άννα Ρέσζνιακ

Άννα Ρέσζνιακ

Βιολί

Ιωάννα Ρήγα

Σαντούρι

Ιωάννα Ρήγα

Ιωάννα Ρήγα

Σαντούρι

© Tryfon Tsatsaros

Γεννήθηκε στην Αθήνα, ασχολήθηκε με το πιάνο σε ηλικία τεσσάρων ετών και στη συνέχεια με το σαντούρι με δάσκαλο τον Παναγιώτη Βέργο. Είναι απόφοιτος του Πειραματικού Μουσικού σχολείου Παλλήνης και τελειόφοιτος του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής. Συμμετείχε σε μουσικές εκδηλώσεις του τμήματος  και σε δισκογραφικές παραγωγές. Παράλληλα με τις σπουδές τις, ασχολήθηκε με το θέατρο στην εκπαίδευση και τη βιωματική μουσική διαπαιδαγώγηση μέσα από κύκλους σεμιναρίων.

Από το 2009 δραστηριοποιείται στο χώρο της λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής σε συνεργασία με μουσικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με συμμετοχή σε μουσικές παραστάσεις και διεθνή φεστιβάλ. Ασχολείται με τη διδασκαλία του οργάνου σε συνεργασία με μουσικές σχολές και ωδεία και από το 2013 συνεργάζεται με τον κινηματογραφιστή Δημήτρη Κιτσικούδη, τον Εθνομουσικολόγο Χάρη Σαρρή και τον οπερατέρ Διονύση Γαγάτσο στην έρευνα πεδίου και την επεξεργασία του πρωτογενούς υλικού για την παραγωγή εθνογραφικών ταινιών μουσικού ενδιαφέροντος: “Μουσική και Μουσικοί της Άνδρου” “Ο Τίγρης από τ΄Απεράθου”, “Της βοσκοσύνης” (σε εξέλιξη).

Γκουστάβ Ριβίνιους

Bιολοντσέλο

Γκουστάβ Ριβίνιους

Γκουστάβ Ριβίνιους

Bιολοντσέλο

gustavrivinius.de

Ο Γκούσταβ Ριβίνιους είναι ο πρώτος και μοναδικός γερμανός μουσικός στον οποίον έχει απονεμηθεί το Χρυσό Μετάλλιο στον Διεθνή Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι, το 1990 στη Μόσχα. Επιπλέον, έλαβε ειδικό βραβείο για την Καλύτερη Ερμηνεία Σύνθεσης του Τσαϊκόφσκι. Έκτοτε, έχει εμφανιστεί με διακεκριμένους μουσικούς, ορχήστρες και μαέστρους σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στις σημαντικές στιγμές της επιφανούς πορείας του ανήκουν οι εμφανίσεις με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας υπό τη διεύθυνση του Λόριν Μάαζελ, με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Πίτσμπουργκ υπό τον Μάρεκ Γιανόφσκι, και με τη Φιλαρμόνια του Λονδίνου υπό τον Χάινριχ Σιφ. Παράλληλα με τη σολιστική του πορεία, ο Γκούσταβ Ριβίνιους ασχολείται ένθερμα με τη μουσική δωματίου. Γεννημένος σε μεγάλη μουσική οικογένεια, παίζει τακτικά με τους αδελφούς του στο Kουαρτέτο Πιάνου Ριβίνιους και δίνει ρεσιτάλ με τον πιανίστα αδελφό του, τον Πωλ. Συμμετείχε για χρόνια σε κουιντέτο με την Ιρένα Γκραφενάουερ, τη Μαρία Γκραφ, την Άνα Τσουματσένκο και τον Ζεράρ Κοσέμ, και σε ετήσια βάση στο Φεστιβάλ του Χάιμπαχ Spannungen.

Ο Γκούσταβ Ριβίνιους είναι καθηγητής στη Μουσική Ακαδημία του Σααρμπρύκεν και στο Ωδείο του Μάαστριχτ στην Ολλανδία, ενώ διδάσκει και σε σεμινάρια που πραγματοποιούνται ετησίως, όπως στο Φεστιβάλ Μουσικής Σλέσβιχ-Χόλσταϊν. Είναι περιζήτητος κριτής σε μεγάλους μουσικούς διαγωνισμούς. Το 2011, συμμετείχε στην κριτική επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνισμού Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα. Το 2016, κέρδισε το Bραβείο Τέχνης του Σάαρλαντ.

Δημήτρης Τηλιακός

Βαρύτονος

Δημήτρης Τηλιακός

Δημήτρης Τηλιακός

Βαρύτονος

Ένας από τους πιο συναρπαστικούς βαρύτονους της γενιάς του, ο Δημήτρης Τηλιακός έχει εμφανιστεί ήδη σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου: Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, Εθνική Όπερα του Παρισιού, Θέατρο Ρεάλ στη Μαδρίτη, Θέατρο Λισέου στη Βαρκελώνη, Όπερα της Ζυρίχης, Όπερα του Μόντε Κάρλο, Θέατρο Τσαϊκόφσκι στο Περμ, Θέατρο Λα Φενίτσε, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή, Όπερα της Νίκαιας, Κρατική Όπερα του Αμβούργου, Αίθουσα Τσαϊκόφσκι της Μόσχας, Όπερα του Τόκιο, Φεστιβάλ των Δύο Κόσμων του Σπολέτο, Λα Μονναί των Βρυξελλών, Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, Βασιλική Όπερα της Δανίας κ.ά.

Γεννήθηκε στη Ρόδο, σπούδασε βιόλα και κατόπιν άρχισε τη φωνητική του εκπαίδευση στο Ωδείο Athenaeum. Κέρδισε το Βραβείο Μαρία Κάλλας και υποτροφία που του επέτρεψε να συνεχίσει τις σπουδές του στο Μόναχο, στην Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου. Αμέσως μετά κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Prinzregententheater στο Μόναχο ως Κόμης Ντ’ Αλμαβίβα στους Γάμους του Φίγκαρο κερδίζοντας το Βραβείο Γ. Ντ. Φασμπέντερ για νέους βαρύτονους.

Η δισκογραφία και βιντεογραφία του περιλαμβάνουν: Μάκβεθ του Βέρντι από την Bel Air Classiques με την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας του Παρισιού, Διδώ και Αινεία για την Alpha, Φραντσέσκα ντα Ρίμινι (Λαντσιότο) για την Bel Air Classiques, Χειμωνιάτικα ταξίδια του Σούμπερτ για τη Navis Classics, Ντον Τζοβάννι (ομώνυμος ρόλος) για τη Sony Classical υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή.

Φιλίπ Τοντρ

Όμποε

Φιλίπ Τοντρ

Φιλίπ Τοντρ

Όμποε

© Martin Jehnichen

Ο γάλλος ομποΐστας Φιλίπ Τοντρ είναι από τους καλύτερους ομποΐστες της γενιάς του. Κορυφαίος ομποΐστας της Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, πρώην κορυφαίος ομποΐστας της Ορχήστρας Γκεβάντχαους της Λειψίας, μέλος της Ορχήστρας Δωματίου Μίτο και του νεοσυσταθέντος Kammer Ensemble de Paris, έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα της Ρoμανικής Ελβετίας, η Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, η Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου, η Ορχήστρα Δωματίου της Γενεύης, και έχει παίξει σε πολλές φημισμένες αίθουσες, όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου, η Αίθουσα Σάντορι του Τόκιο, το Ουίγκμορ Χολ στο Λονδίνο, η Σαλ Γκαβώ στο Παρίσι, η Εθνική Αίθουσα Συναυλιών στην Ταϊπέι.

Αφού κέρδισε βραβεία σε πολλούς μεγάλους διαγωνισμούς στην Πράγα, στο Τόκιο και στη Γενεύη, ο Φιλίπ κέρδισε τον Μουσικό Διαγωνισμό ARD, και το Βραβείο Κοινού για την καλύτερη ερμηνεία έργου που συνέθεσε κατά παραγγελία η Λίζα Λιμ στο Μόναχο το 2011. Το 2012, έλαβε το βραβείο Beethoven Ring, τιμή που απονέμεται από το Φεστιβάλ Μπετόβεν στη Βόννη, καταλαμβάνοντας έτσι μία θέση στην περίβλεπτη λίστα προηγούμενων βραβευθέντων, στην οποία περιλαμβάνονται η Τζούλια Φίσερ, η Λίζα Μπατιασβίλι και ο Γκουστάβο Ντουνταμέλ. Η πρόσκληση που έλαβε ο Φιλίπ Τοντρ για να εμφανιστεί στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του ARTE «Αστέρες του αύριο», το οποίο παρουσίαζε ο Ρολάντο Βιλατσόν, ήταν μια ξεχωριστή και συναρπαστική στιγμή.

Από το 2015, είναι καθηγητής στην Moυσική Ακαδημία του Σάαρ στη Γερμανία. Παίζει με γαλλικό όμποε M2 Marigaux.

Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι

Βιόλα

Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι

Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι

Βιόλα

lechantoniouszynski.com

© Marco Borggreve

Με τον χαρακτηριστικό ζεστό ήχο και την ευαίσθητη ερμηνεία του ο Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι έχει καθιερωθεί στη διεθνή σκηνή και θεωρείται πλέον από  τους πιο περιζήτητους βιολίστες παγκοσμίως.  Ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Έλβα στο Αμβούργο, το Kοντσέρτχαους και η Αίθουσα της Φιλαρμονικής στο Βερολίνο, το Κοντσέρτχαους στη Βιέννη, η Τόνχαλλε στη Ζυρίχη, το Ουίγκμορ Χολ στο Λονδίνο και η Αίθουσα Σουντόρι στο Τόκυο. Τον Ιούνιο του 2022 έκανε το ντεμπούτο του ως σολίστ στο Εθνικό Φόρουμ Μουσικής του Βρότσαλβ στην Πολωνία υπό την μπαγκέτα του Κρίστοφ Ουρμπάνσκι. Το 2023 απέκτησε τον τίτλο του Καθηγητή Βιόλας στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης. Το 2019 κυκλοφόρησε το σόλο άλμπουμ Progetto Gibson από την RCA Red Seal (Sony Classical) με έργα που σχετίζονται με τη βιόλα «Γκίμπσον» (1734) του Αντόνιο Στραντιβάρι, με την οποία έπαιζε ο Ουσζύνσκι από το 2010 έως το 2017. Το 2018 κυκλοφόρησαν από την ίδια εταιρεία δύο άλμπουμ του κουαρτέτου στο οποίο συμμετέχει με έργα Σούμαν και Σούμπερτ. Το 2021 ηχογράφησε ζωντανά το έργο Τοκάτα και φούγκα του Μπαχ σε εκδοχή για σόλο βιόλα, την οποία δημοσίευσε στο Υou Tube κερδίζοντας την αναγνώριση κοινού και κριτικής. Ο Ουσζύνσκι γεννήθηκε το 1986 σε οικογένεια πολωνών μουσικών στην Πάδοβα της Ιταλίας. Τον επόμενο χρόνο μετακόμισαν στην Ελβετία όπου μεγάλωσε και σπούδασε με την Άνα Τσουματσένκο, τον Ζάκαρ Μπρον και τον Μισέλ Ρουιγύ στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών της Ζυρίχης. Μέντοράς του στη βιόλα ήταν ο Ρούντολφ Μπαρσάι, ο οποίος τον καθοδήγησε και τον ενθάρρυνε. Σήμερα παίζει με σπάνια βιόλα που κατασκεύασε ο Χέντρικ Βίλλεμς το 1690.

Βασίλης Βαρβαρέσος

Πιάνο

Βασίλης Βαρβαρέσος

Βασίλης Βαρβαρέσος

Πιάνο

© Yiannis Gutman

Η ήδη γεμάτη σαιζόν 2017-2018 του Βασίλη Βαρβαρέσου περιλαμβάνει εμφανίσεις, μεταξύ άλλων, στο Φεστιβάλ Μουσικής της Κωνσταντινούπολης, στο Φεστιβάλ Enescu, στο Festival des Musicales du Golfe, στο Festival de la Rochelle, καθώς επίσης και στα Sommets Musicaux de Gstaad και Festival Kulturscopes της Βασιλείας. Συμπράττει με την Ορχήστρα της Νορμανδίας, την Φιλαρμονική του Freiburg, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης καθώς και τη Φιλαρμονική G. Enescu, και ετοιμάζει την επόμενή του δισκογραφική δουλειά με την Aparte Records, με έργα Σούμαν, Ραβέλ και Σκριάμπιν.

Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αίθουσες της Ευρώπης και έχει δώσει συναυλίες στην Κίνα, την Ιαπωνία, την Αίγυπτο, την Κορέα, και το Ισραήλ. Εχει πάιξει με διάσημες ορχήστρες και εμφανιστεί σε σχεδόν όλες τις πολιτείες των Η.Π.Α ως σολίστ με διακεκριμένες εμφανίσεις στο Carnegie Hall, Kennedy Center και Avery Fisher Hall καθώς και στο Λευκό Οίκο για τον απερχόμενο Πρόεδρο των ΗΠΑ Barrack Obama.

Ο Βασίλης Βαρβαρέσος έχει ηχογραφήσει δύο δίσκους με την NAVIS Classics και έναν με την Global Private Equity. Έχει γράψει ένα βιβλίο πάνω στη μουσική του Debussy, έχει γράψει μουσική για δυο ντοκιμαντέρ και μια ταινία μικρού μήκους καθώς και για ένα μιούζικαλ. Έχει συμπράξει επίσης σε συναυλίες μουσικής δωματίου με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως οι Michel Dalberto, Henri Demarquette, Nicolas Dautricourt, Noe Inui και Benedict Kloeckner. Σπούδασε με πλήρη υποτροφία στη Σχολή Juilliard της Νέας Υόρκης από όπου πήρε το πτυχίο, το μεταπτυχιακό του και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή, ενώ στη συνέχεια πήρε το Diplôme d’ Artiste-Interprète του Conservatoire de Paris. Έχει κερδίσει το 1ο βραβείο του διαγωνισμού της Young Concert Artists σε ηλικία 14 ετών, το 3ο Βραβείο στο Διαγωνισμό Enescu και το 2ο βραβείο στο διαγωνισμό Piano Masters του Μοντε Κάρλο ενώ το 2010 ανακηρύχθηκε καλύτερος  πρωτοεμφανιζόμενος Έλληνας καλλιτέχνης από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών.

Λαρς Φογκτ

Πιάνο

Λαρς Φογκτ

Λαρς Φογκτ

Πιάνο

© Neda Navaee

Ο Λαρς Φογκτ έχει καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους μουσικούς της γενιάς του. Γεννημένος στο Ντύρεν της Γερμανίας το 1970, αρχικά έγινε γνωστός όταν κέρδισε το Β΄ Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου του Ληντς το 1990. Έκτοτε, η καριέρα του είναι πολύπλευρη. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει από τους κλασικούς Μότσαρτ, Μπετόβεν, Σούμαν και Μπραμς έως τους ρομαντικούς Γκρηγκ, Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, αλλά και το συναρπαστικό Κοντσέρτο του Λουτοσλάφσκι. Ο Λαρς Φογκτ συνεργάζεται διαρκώς με ορχήστρες, διευθύνοντας τόσο από το πόντιουμ όσο και από το πιάνο. Τον Σεπτέμβριο του 2015, ορίστηκε μουσικός διευθυντής της Ρόυαλ Νόρδερν Σινφόνια στο Σέιτζ του Γκέιτσχεντ. Από αυτή τη συνεργασία ξεχώρισαν οι σειρές «Reclaiming Mozart», «Sibelius and the Musical North» και πρότζεκτ μουσικής δωματίου.

Έχει εμφανιστεί με σημαντικές ορχήστρες: Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπαου, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, Στάατσκαπελε της Δρέσδης, Φιλαρμονική της Βιέννης, Φιλαρμονική του Λονδίνου, Συμφωνική του Λονδίνου, Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, Συμφωνική της Βοστώνης, Ορχήστρα του Παρισιού. Έχει συνεργαστεί με μεγάλους διευθυντές ορχήστρας, όπως ο σερ Σάιμον Ρατλ, ο Μάρις Γιάνσονς, ο Κλάουντιο Αμπάντο και ο Άντρις Νέλσονς. Την καλλιτεχνική περίοδο 2003-2004 αναλαμβάνει για πρώτη φορά στην ιστορία της Φιλαρμονικής του Βερολίνου τη θέση του μόνιμου πιανίστα, συνεχίζοντας, έως σήμερα, με τακτικές συνεργασίες την ιδιαίτερη σχέση του με την Ορχήστρα.

Τον Ιούνιο του 1998, ιδρύει το δικό του φεστιβάλ μουσικής δωματίου, το Σπάνουνγκεν στο Χάιμπαχ στην Κολωνία, που πραγματοποιείται σε σταθμό υδροηλεκτρικής ενέργειας αρχιτεκτονικής αρ νουβό. Η επιτυχία του Φεστιβάλ σφραγίστηκε με την κυκλοφορία δέκα ζωντανών ηχοφραφήσεων από την EMI. Υπέρμαχος της μουσικής και της ζωτικής δύναμης που μπορεί να εμφυσήσει στην κοινωνία, ο Λαρς Φογκτ καθιερώνει, το 2005, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Rhapsody in School», στο πλαίσιο του οποίου καλεί διακεκριμένους μουσικούς σε σχολεία της Γερμανίας και της Αυστρίας με σκοπό να αποκαλύψουν στα παιδιά τη μαγεία της μουσικής.

Μαρία Βέρμαγιερ

Βιολί

Μαρία Βέρμαγιερ

Μαρία Βέρμαγιερ

Βιολί

© Thorsten Eichhorst

Η Άννε Μαρία Βέρμαγερ άρχισε να παίζει βιολί στην τρυφερή ηλικία των τεσσάρων ετών. Το 2009, έγινε δεκτή ως νεαρή μαθήτρια στη Μουσική Ακαδημία Χανς Άισλερ του Βερολίνου και το ίδιο έτος μετακόμισε με την οικογένειά της στο Ρέγκενσμπουργκ, όπου άρχισε να μελετά με τον καθηγητή Κόνραντ φον ντερ Γκολτς.

Το 2014, συνέχισε τις σπουδές της στο Κέντρο Λέοπολντ Μότσαρτ του Πανεπιστημίου του Άουγκσμπουργκ, με καθηγητή τον Λίνους Ροτ. Η Άννε Μαρία έχει ήδη εμφανιστεί ως σολίστ με τη Νέα Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, τις συμφωνικές ορχήστρες του Ρέγκενσμπουργκ και της Νυρεμβέργης, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ζάγκρεμπ κ.ά. Από το 2011, δίνει τακτικά ρεσιτάλ στο πλαίσιο καλλιτεχνικών γεγονότων, όπως το διεθνές φεστιβάλ παλαιάς και σύγχρονης μουσικής στο Τορίνο Antidogma Musica, και η σειρά συναυλιών στο Αβαείο του Σπάινσχαρτ. Το 2017,  κερδίζει Β΄ Βραβείο και Βραβείο Κοινού στο Διαγωνισμό TONALi17, και συνεργάζεται με το καλλιτεχνικό πρακτορείο Tonalisten.

Ως υπότροφος του γερμανικού μουσικού ιδρύματος Deutsche Stiftung Musikleben, η Άννε Μαρία εμφανίζεται πολλές φορές στη σειρά συναυλιών «Φουαγιέ νέων καλλιτεχνών» του ιδρύματος, και το 2014 συμμετέχει στον ετήσιο δίσκο ακτίνας που εκδίδεται από το Ίδρυμα. Από το 2010, παίζει με όργανα του Γερμανικού Ταμείου Μουσικών Οργάνων, ενώ αυτήν την περίοδο παίζει σε βιολί κατασκευασμένο περίπου το 1710 στο Μιλάνο από τον Κάρλο Τζουζέπε Τεστόρε.

Τουνζάι Γιλμάζ

Βιολί

Τουνζάι Γιλμάζ

Τουνζάι Γιλμάζ

Βιολί

tuncayyilmaz.com

Πρώτος μουσικός στην οικογένειά του, ο Τουνζάι Γιλμάζ άρχισε την εκπαίδευσή του στη Σμύρνη και συνέχισε στο Κρατικό Ωδείο της Άγκυρας, αποφοιτώντας πρώτος από την τάξη του. Μαθητής ακόμη, έκανε την πρώτη ατομική του εμφάνιση ως σολίστ, ερμηνεύοντας σε πρώτη εκτέλεση στην Τουρκία το Κοντσέρτο για βιολί του Χίντεμιτ, με την Προεδρική Συμφωνική Ορχήστρα. Έδωσε το πρώτο του ρεσιτάλ με τον Φαζέλ Σάι.

Με κρατική γερμανική υποτροφία DAAD, συνέχισε τις σπουδές του σε τάξεις για σολίστ στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ και του Σάρλαντ. Έχει εμφανιστεί με πολλές μεγάλες ορχήστρες σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως με την Ορχήστρα Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ και την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης, και έχει δώσει πολλά ατομικά ρεσιτάλ. Με τη συνοδεία του Ρόμπερτ Μάρκαμ στο πιάνο, έχει εμφανιστεί σε πολλές πόλεις ανά τον κόσμο, όπως στην Άγκυρα, στο Βερολίνο, στην Κωνσταντινούπολη, στη Βοστόνη, στο Σικάγο και στη Νέα Υόρκη (Κάρνεγκι Χολ). Ο Γιλμάζ έχει χαρακτηριστεί «νεαρός πρίγκιπας των βιολονιστών» από τη γαλλική Nice-Matin, ενώ η Boston Globe τον περιέγραψε ως «εκλεπτυσμένο σολίστ του βιολιού».

Παράλληλα με την επιτυχημένη παγκόσμια σταδιοδρομία του, ο Τουνζάι Γιλμάζ είναι Κρατικός Σολίστ του Τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού, από το 1996. Είναι δεξιοτέχνης βιολονίστας και συντονιστής του Τρίο Αρκάς. Παίζει με το βενετσιάνικο βιολί «Κόκκινο διαμάντι» του Πιέτρο Πάολο Ντεβίτορ, που χρονολογείται στο 1731.

Υπό την αιγίδα

Φίλοι του φεστιβάλ

  • Ευριπίδης Λούκης
  • KORRES
  • MOLIVOS TOWER
  • Ρέα Λαζοπούλου
  • Ροξάνη Ποθάκου
  • Έλεν Μόρτον & Ίγκορ Αλεξάντερ
  • Οικογένεια Οδυσσέα Κυριακόπουλου
  • Μαριάννα Καμπάνη
  • Οικογένεια Καμπάνη
  • Παναγιώτης Χούμπαυλης
  • Εστιατόριο Ο ΓΑΤΟΣ
  • Καφέ-Μπαρ ΠΕΙΡΑΤΕΣ
  • Μαρία Λουίζα Πφινγκστ

Αναδρομή

2023
Συμβίωση

2022
Οδύσσεια

2021
Ελευθερία

2020
Συγχρονισμός

2019
Δια-Λόγος

2017
Κάθαρσις

2016
Σταυροδρόμια

2015
Μεταμορφώσεις